© Ruse24.bg | | Турция наистина е голям пазар и е важна за зимния туризъм на България. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на среща с туристическия бранш, инициирана от КРИБ и КНСБ в рамките на Националната кампания "Бизнесът на светло за по-добро бъдеще". "Подкрепям идеите да има патент за малките магазини и ресторанти. Надявам се да убедим и министър Владислав Горанов за това. Искаме да водим диалог с хора, които реално си плащат данъците и подпомагат икономиката, а не създават просто семейно сдружение. В новия законопроект сме предложили да се създадат национални браншови организации, които да са не повече от 6 на брой. Разделили сме ги на отрасли и това предложение в момента се обсъжда с всички", обясни Ангелкова.
По думите й, то е в неформална процедура на обсъждане. "Предпочитам винаги формата на диалог, така че да сме максимално полезни", добави тя.
"Изцяло подкрепяме развитието на ски туризма. Уверявам ви във волята, която имам туризмът да се превърне във водеща индустрия. Затова е създадено именно и Министерството на туризма. Не съм си измислила тези 50% в сивия сектор. Те са във всички съпътстващи дейности. Трябва да се борим с това и да насочим усилията си", подчерта Ангелкова.
Домусчиев допълни, че ще бъдат подкрепени всички, които са на светло и правят бизнес по нормален начин. "Всеки, който е в сивия сектор и в нелоялна конкуренция да бъде подложен на по-строг контрол и да бъде санкциониран. Сивият сектор трябва да изчезне от туризма. Вчера японският посланик беше при мен и той помоли да бъде открито представителство на България в Япония", каза още Кирил Домусчиев.
Коментарите на Николина Ангелкова и Кирил Домусчиев са във връзка с изказване на хотелиер в Банско, който заяви, че 70% от хотелите в Банско не издават касова бележка.
"Проблем в Банско е незавършилият воден цикъл в града. Тесни са пистите ни. Има нужда от развитие на лифтовата мрежа. Има около 18 000 туристи годишно. Лифтът не може да извози толкова много туристи. Например от нашия хотел извозваме хората с бусове, за да не чакат на опашка за лифт. Министерството може да засили рекламата на зимния туризъм в Турция. Тази страна е огромен пазар и има нужда от зимен туризъм", обясни хотелиерът.
Източник: Агенция "Фокус" |