Автокрадците зарязаха лимузините и минаха на автомобили среден клас | ||||||
| ||||||
В Чехия се изготвяли фалшивите документи и се пренабивали номерата и по-канал оттам вече готовите за регистрация коли влизали у нас. С това се занимава българска група, която е била задържана преди около 2 години, но в момента отново се е активизирала. Бандитите били строго профилирани. Имало човек, който разполага с техника за запалване на автомобилите от VAG групата, към която спадат "Шкода". След това друг пренабивал номерата, а трети изработвал документите. Мулета срещу суми около 500 евро се съгласявали да прекарат колата от Чехия до България. У нас имало посрещач, който взима автомобила и отговаря за регистрацията му в КАТ."Не казваме, че контролът е занижен, но в пуктовете на "Пътна полиция" се акцентира повече на луксозните автомобилите от марките "БМВ", "Мерцедес" и "Ауди", които са най-предпочитани от крадците. Даже има канали специално за тези автомобили", поясниха разследващи. Поради тази причина шкоди и сеати се регистрирали по-лесно. Задължително след получаването на регистрационните номера, колата се препродавала още веднъж в страната, за да се скъса връзката по веригата. След това возилото можело спокойно да бъде продадено на всяка автоборса или в сайт за коли. В някои от случаите, когато возилото застоявало и трудно се намирал пазар за него, джамбазите го оставяли в някоя заложна къща и в групата им влизали "свежи" пари."Един "Сеат Леон" например в сайтовете се търгува от 12-13 хиляди лева 2008 година, а спортното изпълнение, което е 200 конски сили, може да достигне и до 18 хиляди. Това е една много добра печалба", разказаха запознати.Преди колата да влезе в пунктовете за регистрация, се сменя една буква или цифра в рамата и двигателя. Целта е при проверка в Шенгенската информационна система да не излезе, че тя е обявена за издирване. |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg