© Ruse24.bg | | БДЖ купува 30 спални вагона за последно. В момента те се произвеждат в Турция по поръчка на националния железопътен превозвач и ще влязат в употреба от май 2012 г. Това съобщи шефът на Борда на директорите на БДЖ Владимир Владимиров. Наличните 11 спални вагона са крайно недостатъчни за нуждата на пътниците, а сега съществуващата инфраструктура не позволява високи скорости за пътуване с влак коментира той. За да гарантираме комфорта на хората и правото им на модерен превоз, ние осигуряваме от догодина чисто нови, а не преработени или рециклирани неизвестно кога, къде и от кого вагони. Пътниците ни ще получат най-доброто от май 2012 г. и до момента когато по българската железница ще се движим със 160 км/ч, комфортът на хората, както и потребността от билети за спални вагони ще бъде напълно задоволена, категоричен бе Владимиров.След въвеждането на високите скорости по нашите жп трасета, което зависи от изпълнението в срок на ремонтните дейности и рехабилитацията на жп линиите от страна на Национална компания "Железопътна инфраструктура", спални вагони по вътрешните ни линии вече няма да са необходими, обясни шефът на борда. Хората ще прекосяват страната за четири часа и може да подремват, но няма да се нуждаят от спално място. Тогава БДЖ ще се концентрира върху разработката на международни линии и осъществяването на връзки с Централна и Западна Европа по релсите. Ще бъдем особено актуални през зимния сезон, когато поради честите промени във времето много летища из Европа не могат да функционират нормално, а железницата остава най-сигурен транспорт.
В пика на лятото от БДЖ отчитат 100% запълняемост на местата и не малко правостоящи по най-популярните дестинации - Варна и Бургас, а спалните места се продават около месец преди пътуването. Ускорените бързи влакове, бизнес вагоните в някои композиции, първокласните вагони са постоянно пълни на 100%, коментират от БДЖ. За предстоящите празници през септември от превозвача пускат допълнително вагони.
Националният статистически институт (НСИ) е отчел спад на пътниците за периода април-юни на тази година. Тенденцията съвпада с периода на рязко повишаване на цените на горивата, което увеличи цените на автобусния транспорт. Транспортните компании тогава предположиха, че пътникопотокът може да се срине рязко, но според данните на статистиката те са били 133 млн., или едва с 2,7 на сто по-малко от същия период на предходната година. В началото на април цените за билетите за автобус скочиха с 10-15 на сто и достигнаха нивата, предвиждани за пика на лятото.
В същото време с 1,6 на сто се е увеличил броят на хората, които пътуват с автобус по международни дестинации. В тази бройка се включват и туристическите пътувания, при които логично местата в автобусите са максимално заети. Ръстът в тези пътувания обаче съставлява едва 0,3% в структурата на превозените пътници и не оказва влияние върху общата тенденция.
Източник: в. "Монитор" |