Контрактът е по схема: BG051PO001-4.1.05 "Образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства". Партньори на Община Русе по проекта са три русенски училища - ОУ "Братя Миладинови", ОУ "Никола Обретенов" и ОУ "Алеко Константинов". Стойността му 134 562 лв.
Целите на проекта са:
- създаване на условия за социална реализация на ученици от етническите малцинства чрез подобряване на условията за равен достъп до образование и обучение;
- повишаване на мотивацията на учениците от етническите малцинства от първи до четвърти клас за участие в образователния процес чрез включването им в клубове за извънкласни занимания по интереси;
- повишаване на капацитета на учителите за работа с деца от малцинствените групи, чрез провеждане на обучения за методи за възпитание и обучение в мултикултурна среда и интерактивни билингвистични технологии за усвояване на български език от деца, за които българският език не е майчин.
Общата стойност на връчените днес от премиера Бойко Борисов и от министъра на образованието Сергей Игнатов договори е 10 955 277 лева. Общият бюджет по схемата "Образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства" е 16 838 193 лева. Днес бяха връчени 59 договора на обща стойност 8 млн. лева. Договорите са по проекти на общини, училища, детски градини, висши училища и неправителствени организации. Всеки от одобрените проекти ще получи финансиране в размер от 50 000 до 390 000 лева за подобряване условията за равен достъп до образование, разработване на методики и програми за приобщаващо обучение, специализирана подготовка на учителите за работа с деца от малцинствените групи и специализирана работа с родителите.
Общият бюджет на схемата "Реинтеграция на отпаднали ученици в образователната система" е 2 955 272 лева. Общият брой на одобрените проекти е 19. Договорите са по проекти общини, училища и неправителствени организации. Всеки от одобрените проекти ще получи финансиране в размер от 50 000 до 390 000 лева за разработване и внедряване на механизми за работа с отпаднали ученици и индивидуални програми за работа с върнатите в училище; допълнително обучение на реинтегрираните обратно в образователната система с цел наваксване на изпуснатия учебен материал; допълнителни занимания по български език за учениците, за които българският език не е майчин.