© Ruse24.bg | | Близо 500 хил. българи ще пътуват по Гергьовден. Това смята председателят на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов. От тях близо 340 хил. нашенци ще предпочетат дестинации в страната, а около 140 хил. ще преминат границата и ще почиват в чужбина. Основни дестинации ще са Гърция и Турция, като повече посещения ще има в Гърция. А сред другите предпочитани направления ще са Испания, Италия и Германия.Сега има записвания единствено по испански програми, спонсорирани от правителството. Средната цена за едноседмична почива е 700 лв. Между 1-6 май очакваме повече пътувания, отколкото около през изминалите почивни дни, посочи още той и добави, че близо 280 хил. са българите отишли на почивка в страната, а 110 хил. са отишли в чужбина. Независимо от лошото време всички резервации са реализирани.
Туризмът се оказа по-силен от времето, посочи Драганов. По думите му сравнение не може да се прави с миналата година, защото тогава Великден и Гергьовден съвпадаха.
Българите ще предпочетат основно СПА хотели и културните дестинации, както и къщите за гости, малките семейни хотели, заяви Благой Рагин, председател на Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА). И допълни, че се очаква да има и по-сериозен интерес към морето. Браншът предвижда за почивните дни около 6 май да има и чужденци на посещение у нас. Предвиждат се и много посещения на чужденци основно румънци, гърци и туристи от другите съседни страни. Техният брой се предвижда да достигне 120 хил. Прогнозите са от Германия и Франция да дойдат туристи на културен туризъм, като те организират своите почивки на база GPS информация през смартфоните си.
"Това е най-новият вид туризъм и обикновено се практикува от млади хора", съобщи Драганов. Според него те са най-близо до технологиите и изпитват удоволствие да преживеят това, с което са играли, като деца. Продуктът по отношение на България беше създаден в последните 6 месеца и се развива изключително бързо. Той е възможен благодарение на Гугълмапс, след като направиха наземно сканиране. Но към това трябва да се добави и работата на много фирми, който се занимават с т.нар. векторен туризъм. Те проследяват даден маршрут, правейки пълно описание на обектите по него. В него влизат както културните обекти, така и заведения за хранене, медицински услуги, дори и фризьорски салони. Когато тръгнете по дадена улица, използвайки дадена векторна програма, ще знаете работното им време, даже имената на продавачите. Целта е да се отговори на интересите на всеки, без да се обвързва с дадена група.
"Това е нишата, в която ще се развива туризмът", категоричен е Драганов. И уточнява, че той ще става комуникативен и ще бъде за срещи между хората, който могат да общуват независимо от майчиния си език и дестинацията, от която идват.
Според специалиста очаква се България да става все по-интересна дестинация за този вид туризъм и той да отбелязва ръст. Причината е, че тя е слабо позната. "В случая слабата реклама е предимство, защото колкото по-малко информация има, толкова е по-интересно за любопитния турист", обясни експертът.
Източник: в. "Монитор" |