Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Браншова камара "Пътища": Категорично не приемаме обвиненията за състоянието на ЛОТ 2 и ЛОТ 3 на АМ "Тракия"
Автор: Екип Ruse24.bg 10:30 / 17.10.2022Коментари (0)290
©
Българската браншова камара "Пътища“ категорично не приема представените на българската общественост обвинения за състоянието на пътните участъци ЛОТ 2 и ЛОТ 3 на АМ "Тракия“. Това се казва в позиция на организацията, разпространена до медиите.

Българска браншова камара "Пътища“ за пореден път категорично настоява да бъде преустановено политическото говорене, целящо уронването на престижа на Пътно-строителния бранш. Нека всички се фокусираме върху решаването на натрупаните проблеми в сектора, вместо да хвърляме бомбастични, некомпетентни и категорично неверни твърдения, се казва още в позицията им.

Ето пълния текст на позицията:

Българска браншова камара "Пътища“ изразява своето недоумение и остро възмущение от спекулативните твърдения, изнесени на пресконференция на 12.10.2022 г. Категорично не приемаме представените на българската общественост обвинения за състоянието на пътните участъци Лот 2 и Лот 3 на автомагистрала "Тракия“.

В момент, когато служебният кабинет създаваше впечатление, че се е фокусирал върху решаването на проблемите в страната и по-специално в тотално разрушения в последната година и половина пътен сектор се излиза пред медиите с изцяло спекулативни твърдения. Изненадани сме от разпространените внушения за некачествено изпълнение на участъците от магистралата, без наличието на официални данни от проведения преди дни лабораторен анализ.

Оставяйки настрана множеството некомпетентни в техническо отношение твърдения /тук би трябвало да публикуваме около 300 страници от учебниците по пътно строителство и Техническите спецификации, действащи в Република България/, ще се спрем само на два акцента. Проведеното обследване обхваща площ по-малка от 10 /десет/ кв.м. спрямо обща площ на двата участъка от АМ "Тракия“ от 1 470 000 /Един МИЛИОН четиристотин и седемдесет хиляди/ кв.м. Това е все едно да съдите за качеството и количеството на извършените работи в апартамент от 200 кв.м по броя на пантите на вратата на килера. И още: не e възможно въз основа на оценка на асфалтовите пластове да правите линейна интерполация за количеството и качеството на 70 км автомагистрала. Асфалтовите работи съставляват едва 15 до 17 процента от стойността на подобни обекти

Лот 2 и Лот 3 на автомагистрала "Тракия“ са пуснати в експлоатация преди повече от 10 години, като при самото им изграждане са преминали през редица обследвания, проверки и анализи от страна на възложителя Агенция "Пътна инфраструктура“ и Европейската комисия. В периода на изграждането и след това обектите са преминали одит и няма констатирани нередности и несъответствия. АМ "Тракия“ е отличена и от Европейския парламент като образец за управление на европейски средства.

Междувременно в одитните докладите е упоменато, че реалните данни за трафика по Лот 2 за периода 2017-2019 г. надвишават планираното с 162% при тежкотоварните автомобили, 376% при лекотоварните автомобили. По Лот 3 надвишаването е 42% при тежкотоварните автомобили и 348% при лекотоварните автомобили.

През 2014 година Европейската комисия прави одит на участъците. Пробите и резултатите са анализирани в лабораторията на изпълнителя на тестовете в Италия.

От получените резултати е констатирано, че показателите отговарят на изискванията на Техническата спецификация. Получените резултати от измерванията с дефлектометъра с падаща тежест показват, че измерените участъци са структурно стабилни с минимален или никакъв риск за намаляване на очаквания проектен живот.

Българска браншова камара "Пътища“ подчертава, че в десет годишния период на експлоатация на трасето не са възлагани превантивни и текущи ремонтни дейности, което в съчетание с прекомерното натоварване не осигурява адекватна оценка на състоянието на пътната настилка.

През изминалите години лот 2 и лот 3 са преминали над 150 проверки. При всяка една досега, експерти са констатирали, че строителството е извършено в рамките на Техническата спецификация.

С една пресконференция представители на държавната власт правят опит да злепоставят:

- Европейската комисия, с всичките нейни органи и консултанти, участвали в контрола на изграждането на АМ "Тракия“

- Стотиците представители на държавната администрация в лицето на две министерства и Агенция "Пътна инфраструктура“

- Хилядите проектанти, строители, надзорници и консултанти, направили възможно България най-накрая да има завършена поне една магистрала.

Българска браншова камара "Пътища“ за пореден път категорично настоява да бъде преустановено политическото говорене, целящо уронването на престижа на Пътно-строителния бранш. Нека всички се фокусираме върху решаването на натрупаните проблеми в сектора, вместо да хвърляме бомбастични, некомпетентни и категорично неверни твърдения!






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Почина Лиъм Пейн
Трима българи са задържани за шпионаж в полза на Русия във Великобрита
Влизането на България в Шенген
51-ото Народно събрание
Мигрантски натиск към България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: