ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Българинът застрахова първо колата си, после имота си и най-накрая живота си | ||||||
| ||||||
Имаше много предизвикателства, но застрахователният пазар остана устойчив, въпреки пандемията. Забелязва се ръст при някои видове застраховки. Вижда се преливане от един тип в други, намалява "Помощ при пътува", защото не се пътуваше - търсят се алтернативни продукти. Най голямата трудност - да бъдем близко до клиентите. Бяха трудни времена. Да не караме хората да излизат, а дигитално да ги обслужваме. Това заяви в "България сутрин" Веселин Ангелов, член на УС на Асоциацията на българските застрахователи. Той уточни, че на пазара в България не е развито животозастраховането, а доминира моторният бизнес. "Всички видове на спестяване се раздвижиха, българинът традиционно обича да спестява и следващото в списъка са недвижимите имоти. Търсене на по-добра доходност. Банките не предлагат доходност по депозитите, дори се говори, че се начисляват отрицателни лихви, а инфлацията е налице и трябва да се обърнем към алтернативи", отбеляза застрахователят. Ангелов посочи и най-честите застраховки, които се правят в България. "Покрай пандемията почнаха да търсят алтернативи. Към момента проникването на пазара е добро ниво. Най-честите застраховки: българинът застрахова първо колата си, после имота си и най- накрая живота си. Борим се с тази тенденция. Първо трябва да е този, който изкарва парите", категоричен е той. И обясни, че едва, когато вече е налице земетресение, пожар, наводнения, се замисляме за застраховки. "И първо търсим държавата, а не друг вариант", отбеляза Ангелов. Той коментира и темата с липсата на хеликоптери за медицински и спасителни акции, както и каква е отговорността на застрахователните дружества. "До някаква степен може застрахователят да носи отговорност. В САЩ това е практика. До голяма степен ние все още не сме свикнали да залагаме на такъв тип застраховки. Колкото повече се засилва интересът, толкова повече средства ще могат да отделят застрахователите за такъв тип услуги", смята членът на УС на АБЗ. Според него най-честите проблеми на потребителите са свързани с тяхната застрахователна грамотност. "Ние направихме застрахователен тест, той е с цел да се тества застрахователната грамотност на потребителите. Това е тенденция, която искаме да наложим, да бъдем между бранша и потребителите. Целим активно повишаване на финансовата грамотност. Идеята е да подхрани любопитството на потребителя", обясни Ангелов в ефира на Bulgaria ON AIR. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 28.07.2021 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Проф. д-р Руска Станчева: И сред правописните грешки има някаква мода
09:00 / 01.11.2024
Забраните на Архангелова задушница
10:45 / 01.11.2024
Внезапно почина DJ VESSELIN
11:46 / 01.11.2024
Земетресение в България
16:34 / 01.11.2024
Газът поскъпва с близо 8% през ноември
17:45 / 01.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета