ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
ЦИК: Най-големият минус на изборния процес в България е избирателната активност | ||||||
| ||||||
"Практически ЦИК организира в този си състав 6 парламентарни кампании, европейски и местни избори, както и президентски избори. Така че не би следвало да има неща, които да я спънат в работата й по тази организация,“ каза тя. По думите й най-големият минус на изборния процес в България е избирателната активност. Почти 1.1 милиона по-малко избиратели са се включили в последните избори в сравнение с изборите от април 2021 година, а последните социологически проучвания показват, че избирателната активност ще продължава да не е особено висока и на предстоящите избори. "Не бива да се забравя, че основната форма на политическо участие в съвременната демокрация е именно гласуването, и избирателите чрез изборното си поведение показват нагласите си за това какво искаме да се случва както в управлението помежду ни, така и по отношение на нашата държава или на общините. Докато формациите нямат ясни позиции по проблемите, които вълнуват обществото и местните общности, няма как да очакваме, че избирателите ще бъдат заинтригувани и подтикнати отново да стигнат до избирателните секции,“ подчерта тя. Положителните неща в изборния процес в България според Ива Лазарова са възможността за избор как хората да гласуват – машинно или с хартия, както и това, че сънародниците ни в чужбина имат възможността да дадат своя глас. "Въпросът е те да бъдат мотивирани от кандидатите за народни представители.“ Експертът посочи липсата на политически програми, дори и на основните политически сили, като основен дефицит в предизборните кампании в България. "Добре би било не само да се говори, но и да се обърне внимание на истинските проблеми на българските граждани, за да може политиците да търсят тяхната подкрепа.“ Според Института за развитие на публичната среда се наблюдава отлив на политическите изяви през последните години, като според нея вероятната причина е честото провеждане на избори и изтъняването на финансите на партиите за реклама в медиите. "От друга страна се забелязва засилване на присъствието им в социалните мрежи, където разпространението на съдържание и на реклама е доста по-евтино и много по-лесно могат да таргетират определените потребители в социалните мрежи.“ Ива Лазарова изрази надежда, че с дългогодишния си опит ЦИК ще успее да организира добре предстоящите избори, като успее своевременно да проведе обученията на хората, които ще работят в комисиите, да организира сериозна информационна кампания за избирателите, "за да могат те да решат по кой начин да гласуват и да знаят как да упражнят правото си на глас.“ |
Още по темата: | общо новини по темата: 838 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/140 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Проф. д-р Руска Станчева: И сред правописните грешки има някаква мода
09:00 / 01.11.2024
Забраните на Архангелова задушница
10:45 / 01.11.2024
Внезапно почина DJ VESSELIN
11:46 / 01.11.2024
Земетресение в България
16:34 / 01.11.2024
Газът поскъпва с близо 8% през ноември
17:45 / 01.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: