ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Цените на билетите в БДЖ били доста под смислените нива | ||||||
| ||||||
"В момента ние сме в началото на последната година на една 3-годишна програма, която стартира с три основни задачи. Първата задача беше да се изчистят окончателно задълженията, които бяха натрупани през последните десетина години, за да може компанията да почне да се развива по начин, по който тя да е в състояние да предложи необходимите по качество и количество услуги на своите потребители", обясни пред БНТ председателят на борда на директорите на "Холдинг-БДЖ" Григори Григоров. В края на 2019 година последното задължение в размер на 220 милиона лева е било изчистено. В момента БДЖ "Пътнически превози" и "Холдинг-БДЖ" нямат задължения към своите кредитори. 2020 година се е отразила и на БДЖ. През април месец пътуванията са спаднали със 75%. На годишна база спадът е около 36%. Това е довело до намаляване на приходите с около 30 милиона лева, които са били компенсирани със съкращаване на разходите, свързани с оперативната дейност на дружеството, с някои елементи на развитие. Натрупаните през годините резерви са позволили на дружеството да се справи със ситуацията. За тази година е подготвен консервативен бюджет. "В синхрон с общата финансова политика на държавата ние трябва да поддържаме резерви. Ние по никакъв начин вече не можем да си позволим да вкараме БДЖ в същата спирала на финансови задължения, в която то съществуваше до преди две години", обясни Григоров. Цените на билетите не са увеличавани с години и в момента те са доста под смислените нива. Договорът, който БДЖ има с държавата не им позволява да се правят резки промени с цените. Не се очаква в рамките на следващите две-три години те да се вдигнат с повече от 5-10%. Продажбата на билети, при нормални условия, формира около 25% от общите приходи. "На този етап държавната субсидия е достатъчна", каза Григоров. Втора точка от 3-годишната програма за развитие на БДЖ е една инт ензивна програма за ремонт на подвижния състав, чиято възраст е от 30 години нагоре. Броят на вагоните в експлоатация за последните две години е увеличен с 30%. През последните 12 месеца няма нито един тежък инцидент с локомотив в движение. Има договор за модернизация на мотриси за крайградски пътувания. Има рециклирани вагони, които са на нивото на нови вагони. Третата основна част от програмата е новият подвижен състав. За тази година ще има 15 нови локомотива, които ще обслужват основно дългите направления. От 22-ра до 24-та година ща има поетапно подновяване на вагони и мотриси. Очаква се до 2024 година над 50% от подвижния състав да бъде изцяло подновен, дружеството ще бъде в силна позиция и по този начин ще обезсмисли навлизането на алтернативни оператори на железопътен транспорт. Закупените в момента локомотиви са изцяло изплатени. Последният от тях ще пристигне през декември. Общата сума е около 75 милиона лева. За следващите три години сумата, която е предвидена за инвестиции, е почти половин милиард лева. Почти половината от тях са част от плана за устойчиви възстановяване, който България разработва заедно с ЕС. |
Още по темата: | общо новини по темата: 290 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/49 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 31.01.2021 г.
0
Aнонимен
на 30.01.2021 г.
0
Aнонимен
на 30.01.2021 г.
0
Aнонимен
на 30.01.2021 г.
0
Aнонимен
на 29.01.2021 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кулагин: Ивоне е мъж!
12:25 / 28.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
15:32 / 28.11.2024
Какво време ни очаква днес
08:35 / 28.11.2024
Денков: Времето изтича
09:53 / 28.11.2024
Депутат от ДБ с оферта към ГЕРБ и БСП
13:42 / 28.11.2024
Атанас Зафиров: Получихме отказ
11:42 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета