Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Дамите в селското стопанство: Ина и Росица Паунови
Автор: Екип на Ruse24.bg 16:30 / 12.04.2024Коментари (0)686
©


Да стартираш бизнес с розов цвят звучи банално. Но различният поглед на две млади момичета показва, че и в баналността може да има креативност и иновация.

Това е историята на Ина и Росица Паунови, които като на шега се захващат да придадат нов смисъл на традиционните продукти от розов цвят у нас. Росица учи бранд мениджмънт в Милано, когато носи на своите приятели чужденци бурканче със сладко от розов цвят. Учудването им е голямо, когато вкусват от сладкото, всички обаче са на мнение, че никога не биха купили продукта в тази опаковка.

Затова и у момичето започва да отлежава мисълта розовото сладко да бъде представено по начин, който да грабне потребителя и да го накара да се връща отново и отново към него. 

Идва 2011 година, когато двете момичета - Ина и Росица решават да инвестират всички свои студентски спестявания и да създадат компания, която да се фокусира върху цвета на маслодайната роза - Роза дамасцена. Така година по-късно се ражда Rosey`s mark. 

“Открихме пазарна ниша в кулинарията, защото има много малко продукти с розов цвят на пазара и те са основно сувенирни, с лош търговски вид и базово качество. Ние видяхме, че можем много да подобрим дори съществуващи продукти и да създадем нови такива, които да са представени от ден първи по начин, с качество и с визия, подходящи за международния пазар”, сподели Ина Паунова пред Агри.БГ.

“Стартирахме с малък асортимент сладка и чайове, които направихме на ишлеме с производители, с които си партнирахме. За чая използваме целия розов цвят, не само венчелистчетата, тъй като така суровината става още по-скъпа”, разказва Ина. 

Дългосрочните отношения

Момичетата обаче не спират да искат повече, задължително залагат на биосуровина, като работят с доказани производители в района на Казанлък. “За нас е важно продукцията да е с високо качество, но все пак да е и достъпна”, разказва Ина. 

“Изкупуваме суровините от Розовата долина, работим дългосрочно с фермери, за да можем да изграждаме взаимоотношенията с тях и да разчитаме, както ние, че ще имаме качествена продукция, така и те, че ще имат реализация.”, коментират младите дами. 

През 2022 г. Ина и Росица са начело при създаването и на Асоциация Ядлива Роза, чиято цел е да обедини бранша, защото, както във всеки един сектор има много голямо разделение между всички хора по веригата. Тъй като комуникацията от фермата до трапезата е доказано трудна, младите дами се заемат с решаването и на този проблем с оглед по-добрата реализация на продуктите от всеки един участник по веригата. 

Предизвикателствата на новото 

През 2014 г. идва и първата продуктова иновация - създават първия шоколад с българска роза, като в него е добавена и розова вода. Работят с шеф шоколатиер Ради Стамболов, който дава цялото си знание за шоколада, Ина и Росица пък го посвещават в цялото си знание за розата и така продуктът се оказва много успешен, а рецептата получава регистрация в Българското патентно ведомство. 

Продуктовите групи в асортимента на компанията на двете сестри стават три - чай, сладко, шоколад, а наскоро добавят нова - и розова вода за пиене. 

Движението е само напред 

Искрено вярвайки в добрата храна и качествените продукти, двете дами не спират да развиват и себе си, и продуктите си. Днес сладката, които приготвят с розов цвят, нямат нищо общо с тези в началото. Всичко е подобрено. На мястото на традиционната бяла захар идват плодовите захари, а съчетанието от вкусове с розовия цвят стават три. Чайовете пък се събират в биоразградими пирамиди, предлагат се и насипни комбинации, които всеки може да приготви у дома си. 

Първи в България Ина и Росица разработват технология, одобрена от БАБХ и в партньорство с Университета по хранителни технологии в Пловдив за бутилиране на розова вода за директна консумация. 

“Аз всеки ден започвам деня си с чаша кафе и розова вода в него”, усмихва се Ина и казва: “Най-накрая да има и българска розова вода, която да става за кулинарни цели и да може да се предлага в цял свят, не само иранска и мароканска”, допълва младата дама. 

Ина и Росица днес са насочили поглед към далечна Япония, където презентират продуктите си във втората по големина верига в страната. 

“Отделно се опитваме да направим по-широка дистрибуция в Италия, Германия, Франция, за розовата вода има и специален интерес от Дубай, защото там много държат на качествения продукт”, казват момичетата. 

Предизвикателствата на пазара не могат да ги спрат. Иновациите и нюхът към качественото и новото ги водят уверено напред към успеха. 

Информационната кампания "ОСП работи за нас: По-зелени и умни!" се осъществява от Агригейт Медия и е съфинансирана от ЕС.

Следете темата и на cap4us.agri.bg  



 






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Природни стихии
Протестиращи нападнаха директора на Народния театър
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: