ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Експерт: Държавата трябва да се замисли за контрола на извършените технически прегледи на автомобилите | ||||||
| ||||||
Дигитализацията на процесите елиминира човешкия фактор и възможността за манипулации. Ако техническите специалисти си вършат работата съвестно, не би трябвало неизправен автомобил да премине технически преглед, заяви той. "Аз съм бил може би най-големият критик на Министерство на транспорта и "Автомобилна администрация“, но сега искам да ги похваля, че удържаха на този натиск, дигитализацията влезе в сила и се правят реални измервания на емисиите и спирачните усилия“, добави Пъргов. Техническите специалисти са тези, които носят отговорност за прегледа на превозното средство. Държавата обаче трябва да влезе в ролята си и да засили контрола, допълни той. Качеството на техническите прегледи се следи от ИА "Автомобилна администрация“. По думите му проверките към момента са формални и липсва контрол от страна на държавата относно качеството на извършваните в пунктовете технически прегледи. "Държавата трябва да се замисли за контрола на извършените технически прегледи. Затова има манипулации. Те са сведени до минимум, но все още ги има“, коментира той. Няколко са начините за упражняване на контрол според промените в наредбата. "Контролният орган може да върне до 5% от преминалите през даден пункт за технически прегледи автомобили на повторен преглед и да установи дали има разлика между установеното от техническите специалисти и установеното от служителите на "Автомобилна администрация“. Другият начин е чрез таен клиент. Третият начин за проверка на качеството е чрез мобилни лаборатории за извършване технически прегледи на пътя. Такива мобилни лаборатории обаче у нас липсват“, поясни Красимир Пъргов. Преди автомобилът да бъде закаран на технически преглед, трябва да му бъде извършена диагностика в автосервиз. "Автомобилът трябва да бъде поддържан постоянно, през цялата година. Не е важно дали автомобилът е нов или стар, а дали е поддържан. Техническият преглед показва реалното състояние на автомобила. Техническото състояние на автомобила е важно за безопасността и сигурността на водачите“, подчерта експертът. По думите му проблемът с дефицита на технически специалисти е голям. Това не е предпочитана професия за младите хора, въпреки доброто заплащане. "Според наредбата, за да се извърши един технически преглед е необходимо да има двама технически специалисти – един председател и един член. Според нас там се размива отговорността. Нашето предложение е да остане един председател, който да носи цялата отговорност. За да започне работа в пункт за технически прегледи, се изисква тригодишен стаж“, обясни Красимир Пъргов. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кулагин: Ивоне е мъж!
12:25 / 28.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
15:32 / 28.11.2024
Денков: Времето изтича
09:53 / 28.11.2024
Какво време ни очаква днес
08:35 / 28.11.2024
Депутат от ДБ с оферта към ГЕРБ и БСП
13:42 / 28.11.2024
Атанас Зафиров: Получихме отказ
11:42 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: