© | Преди седмица Съюзът на българските автомобилисти внесе в НС предложение за криминализиране на манипулирането на километражите на автомобилите. Първоначалното предложение е т.нар "превъртане" да се наказва не само с глоба, но и със затвор. Според експерти обаче деянието е много трудно доказуемо. На практика няма технически средства да се установи точно кога и къде е въздействано върху показателите на колите "нов внос".Наказателното преследване срещу търговците, които манипулират километражите на внасяните за продажба автомобили, ще бъде почти невъзможно. Това обявиха експерти пред ТВ "Европа", след като само преди седмица от Съюза на българските автомобилисти внесоха в парламента искане за криминализиране на деянието.
Освен това е спорно дали изобщо има възможност да се установи кога, как и дали километражът на дадена кола е манипулиран.
Въпреки условностите експертите са на мнение, че трябва да се въведе парична санкция за търговците, които превъртат километражите на автомобилите.
Според Борис Гаврилов най-важното е да се научим да не купуваме употребяван автомобил само заради показанията на километража, а да проверим неговото техническо състояние. Трябва да се информираме и коя е страната на произход на избраното возило. В Германия например средният годишен пробег е 25-30 хиляди километра, което означава, че една кола на 10 години няма почти никакъв шанс да пристигне у нас на 123 хиляди километра. Реалната й употреба е поне два-три пъти по-голяма. Добър съветник преди покупка на стара кола може да бъде и сравнителен поглед между цените и километрите на возилата, предлагани в европейските сайтове и тези, продавани от родните търговци. |