ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Енергиен експерт: И производството на горива в България е поставено под риск, започва една трудна логистика | ||||||
| ||||||
Куюмджиев обърна внимание, че само за месец цената на дизела се е покачила с 15 стотинки: "Точно преди един месец средната цена на дизела в България е била 2,74 лева, днешната средна цена е 2,89 лева". По думите му сега съществуват рискове, но те не са геополитически: "Очевидно сме в лагера на свободния свят и Русия не е там. Ние сме взели нашето геополитическо решение много отдавна. Просто не смятам, че трябва българските граждани да плащат скъпа цена за това. Не го разбирам, но е така. Що се касае до корпоративни риск – имаме светлия пример отпреди година и нещо на друга рафинерия на "Лукойл“, която се намираше в Италия. Под подобен натиск, с назначаване на особен управител, накрая рафинерията беше продадена на кипърска офшорка и вече не е ясно кой стои зад нея. Вместо да имаме прозрачен собственик – швейцарска компания, може да осъмнем един ден и собственикът на рафинерията да е регистриран в Белис. Не мога да преценя, но това вече се случи в Италия. Според енергийният експерт проблемите са в няколко посоки: "През Босфора не могат да преминават големи танкери. Има огромна разлика в това дали ще транспортираш един 200 000-тонен танкер, който си плува в Черно море само. За да ги заместят тези 200 000 тона с примерно 5 танкера по 40 000 тона, самият транспорт се оскъпява. Оттам нататък се започва една трудна логистика. Ако примерно Босфорът е задръстен, трябва да се изчака 5, 6, 10 дена. Няма откъде, освен през Босфора с малки танкери. Другаде – няма откъде. Така че задръстванията в Босфора – сега дали ще дойде от Саудитска Арабия, от Венецуела, от Алжир, няма никакво значение. Но за този един месец аз не съм убеден докрай, че мениджмънтът на рафинерията са способни да заместят веригите на доставки. Защото планирането на световните транспорти на суров нефт се прави за много, много месеци напред. Сега в рамките на един месец те трябва да спрат да купуват руски петрол, да намерят отнякъде друг петрол, да намерят свободни кораби, и то не каквито и да е, а малки, за да могат да минат през Босфора. Под риск е поставено и самото производство на горива в България, което не означава, че на пазара ще има липса на бензин или на дизел, но просто ще стане още по-скъпо, защото ще трябва да се внася от рафинерии в Австрия, в Гърция, в Румъния", обясни експертът. |
Още по темата: | общо новини по темата: 220 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/37 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 29.09.2023 г.
-1
на 29.09.2023 г.
-1
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Община Русе се включва в национална кампания срещу инсулта
17:30 / 29.10.2024
Сестрата на Кирил Маричков: Неописуем ужас беше
11:13 / 29.10.2024
Абонамент
Анкета