Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Габриела Руменова от "Ние, потребителите": Tаксиметровите шофьори трябва да са си набавили достатъчно много банкноти и монети, за да могат да върнат точно толкова, колкото дължат
Автор: Екип Ruse24.bg 17:54 / 05.07.2024Коментари (0)1168
©
Независимо от мотива, който имаме, за да ползваме вид услуга, ние трябва да я получим със съответното качество и коректност от страна на тези, които я предоставят. Това каза Габриела Руменова – основател на платформата "Ние, потребителите“ в предаването "Цветовете на България“ на Радио "Фокус“.

По думите й, ако попаднем на некоректен шофьор на такси, който не връща ресто с различни мотиви, първото нещо, което е добре да направим, е да се сдобием с данните на шофьора и колата, като по думите й няма проблем в това и да снимаме информационната табела в колата. След това е добре да подадем сигнал първо на самата таксиметрова компания. "Добре е тя да знае, че това се случва, за да може да видим ние дали това е практика на самия шофьор или на компанията. И ако се окаже, че това е практика на компанията и много потребители са потърпевши от нея и от нейни служители, то тогава призовавам Комисия за защита на потребителите да се намеси,“ обясни тя.  

В Закона за защита на потребителите се казва, че търговецът трябва да осъществява своята дейност професионално и добросъвестно. Това означава таксиметровите шофьори в случая да са си набавили в началото на деня достатъчно много банкноти и монети, като ако се наложи периодично могат да се снабдяват допълнително с тях, за да имат във всеки един момент възможност да върнат точно толкова, колкото дължат. В противния случай КЗК има право да се намеси и разгледа случая за прилагане на нелоялна търговска практика, която по закон може да бъде санкционирана включително до 50 000 лева,  също така и да бъде забранена за прилагане в бъдеще.

"Най-голямата санкция за некоректни търговци е когато потребителите дават отпор на тези практики, когато ги разгласяват с всички възможни средства и канали, с които в момента разполагаме, примерно чрез силата на социалните мрежи. Така че призоваваме хората наистина веднага да реагират, да дават отпор на момента, тъй като е много трудно в последствие да бъде доказано точно какво се е случило,“ поясни тя.   

Невръщането на ресто за която и да е услуга е лоша практика, каза председателят на Националния таксиметров синдикат Красимир Цветков, който сподели, че наистина има случаи, в които шофьорът излиза подготвен, и още на първия курс дребните пари наистина обективно свършват, когато се качи клиент с едра банкнота. Затова той посъветва клиентите да бъдат подготвени с някаква ориентировъчна сума около сумата на нормалната цена на курса.

"Не са малко и случаите, от години вече засичаме такива, една категория клиенти, които целенасочено злоупотребяват и системно се качват с големи банкноти, за да предизвикат ситуация, в която да не си платят такситата. От гледна точка на шофьора това също е злоупотреба пък с неговия труд,“ сподели той и допълни, че един от начините да се справим с проблема с лошата практика невърнато ресто е да се плаща с банкова карта, като според него вече все повече таксита предлагат такава услуга. "Това също е опция, при която този проблем автоматично отпада.“

Калина Свежин






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: