ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Георги Дучев: Хотелиерството у нас става все по-професионален бизнес | ||||||
| ||||||
Това каза в предаването "Животът на фокус“ на Радио "Фокус" с водещ Ася Александрова изпълнителният директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели Георги Дучев. По думите му хотелиерството става все по-професионален бизнес, за който се изисква все повече професионализъм при управлението на един хотел, изискват се знание и опит, като за него България има нужда от един силен стабилен маркетинг на дестинацията на международния пазар, който до миналата година почти е отсъствал заради 20-годишно некадърно управление в тази област. "В България има една доста голяма хотелска база, която продължава да нараства. Предвид високата конкуренция става все по-силна нуждата от професионалисти, които да управлява тези хотели и от добър маркетинг, който да отговарят на предизвикателствата на пазара,“ каза той. Георги Дучев вярва обаче, че освен министерството и общините за маркетинг на дестинацията могат да допринесат и самите хотелиери с малки, дребни неща, които обаче да създават интерес у туриста. Едно от тях е смелата идея за въвеждането на българката закуска като част от менюто в хотелите. "С тази инициатива решихме да наблегнем на факта и да популяризираме българската кулинария през хотелската закуска, като всъщност хотелите, които решат – доста хотели проявиха интерес да се включат в инициативата, всеки от тях се ангажира поне две-три български неща да има сутрин на закуска. Ще създадем портал Bulgarian breakfast, като идеята е по този начин да зарибим гостите на хотелите да оценят вкусната закуска, и след това когато отидат на обяд, на вечеря в ресторант, те да продължат да си поръчват българска кулинария,“ обясни той. Тенденциите за Лято 2024 година, които бяха разисквани и на форума "Хоспиталити съркъл", са, че се очаква стабилизиране и ръст на английския пазар, но немският пазар продължава да остава по-слаб, което до голяма степен се дължи както на близостта ни с Украинския конфликт, така и рецесията, в която влизат немците в момента. Хотелиерите се надяват английският и румънският пазар, както и страните Вишеградската четворка, основно Полша, да компенсират липсата на немци. "Всички записвания са в последната минута, т.нар. last minute, и до голяма степен хотелиерите са на тръни ще има или няма да има достатъчно туристи. Хотелиери споделят и за проблеми с румънския пазар, като туроператори, които преди се работили сериозно с руски туристи, се насочват към румънския пазар в посока Румъния и Анталия, и насочват туристопотокът към южната ни съседка. Това се явява сериозна конкуренция на нашата дестинация, разказа още Георги Дучев. Друга тенденция, която се развива вече от няколко години, е, че българските туристи стават все по-желани по Българското Черноморие. "Ръстът им в микса расте и те са все по-добре дошли по Черноморието. Това, което виждаме, е качеството на продукта, како и че удовлетвореността на българския турист расте,“ каза той. По думите му България е много по-добра дестинация от съседите си, като даде пример с по-високата температура на водата на Черно море в сравнение с Йонийско и Средиземно море, с по-ниска соленост, което е добре за гмуркачите. В България имаме и съчетанието между море и планина, особено в Южното Черноморие, където все едно попадаш в паралелна вселена. "Когато говорим за преживявания, ние трябва да се насочим към това, с което разполагаме и да комбинираме морето с други неща – с историческо наследство, с планина и т.н.,“ обясни той, но добави, че има още какво да се направи в тази посока. България има капацитета да бъде гурме дестинация, каза той, като определи вродената скромност на българите като една от пречките това да се случи. "Ние нямаме самочувствие, че имаме ястия, които могат да се конкурират и да влязат в мишленски ресторанти. На нас ни трябва маркетинг на дестинацията, на ресторанта, не ни трябва толкова кулинария – ние си имаме,“ категоричен е той. Има предизвикателства пред хотелиерския бизнес, има какво да се промени още. Загубените години са много, но трябва да се фокусираме в днешния момент, обясни Георги Дучев. "Ние сме фокусирани като организатори на събития, като организация всичко това да се промени, защото не е правилно и защото България заслужава повече. И българската кулинария, и българският туризъм заслужават повече, хората, които работят с душа и сърце в този бранш, заслужават повече.“ Ася АЛЕКСАНДРОВА |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Проф. д-р Руска Станчева: И сред правописните грешки има някаква мода
09:00 / 01.11.2024
Забраните на Архангелова задушница
10:45 / 01.11.2024
Внезапно почина DJ VESSELIN
11:46 / 01.11.2024
Земетресение в България
16:34 / 01.11.2024
Газът поскъпва с близо 8% през ноември
17:45 / 01.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: