ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Гергин Борисов: София никога досега не е имала работещ транспортен модел | ||||||
| ||||||
"Разчитаме, че въпреки фиаското с разпределението на комисиите другите партии, които също излязоха с реформаторски заявки, осъзнават, че са изпратени за промяна в управленския модел“, каза Борисов. Нов доклад за транспортния модел на столицата е внесен от Борисов и Симеон Ставрев, както и от Иван Таков от БСП. (документът трябваше да се гледа на заседание на СОС днес,5.3., но това бе отложено – бел.ред.). "Законът изисква София да има транспортен модел. Виена, Прага, Амстердам имат комплексни общоградски модели за транспорта. Трябва да е ясно откъде и накъде пътуват хората, както и с какво – пеша, градски транспорт, автомобил, велосипед. Данните се подават към модул, който позволява да се правят анализи за предвиждане на транспортните нужди на хората. Когато инвеститор отиде в общината и заяви намерение за строеж на бизнес сграда, общината трябва да бъде в състояние да му каже как строежът би променил транспортния график на софиянци и да предвиди дали са нужни промени в графика на превозните средства и какви“, разясни Гергин Борисов. "Хората, които искат да ползват сградата, трябва да имат алтернативи освен личните си автомобили. Задължителните моделирания се случват до момента в ограничен обхват – най-често в отделни имоти. Когато моделът заработи, той ще адресира проблемите – защо чак сега обаче? Какво наложи чакането до момента? Извеждането на транзитния трафик не може да бъде основна цел на една транспортна политика. Целта е трафикът да бъде така разпределен, че по-бързо да се придвижват в града хората, не само автомобилите“, поясни общинският съветник. Създаването на повече място за велоалеи и пешеходци е приоритет за "Спаси София“. "Шофьорите, които ползват коли, защото желаят, са по-малко от хората, които се качват на колите си в София,защото трябва. Онези, които трябва да шофират, но не искат, трябва да имат алтернативно придвижване, което да ползват. Ако градският транспорт е удобен и бърз, а велотрасетата не са просто остатъчен продукт от планиране на транспорта, а акцент, ситуацията с трафика неминуемо ще се подобри“, смята Борисов. Не можем да построим метро до всяка къща, затова е важно системата за алтернативно придвижване да бъде добре развита. Не можем да решим проблема с паркирането в София без нови паркинги. Трябва да концентрираме повече автомобили на по-малка площ, един върху друг. Това ще освободи място за детски площадки, тротоари и др., добави Борисов. "Трябва да осигурим градска среда, в която притежаването на автомобил да не бъде задължително. Над 60% от анкетираните шофьори от квартал "Манастирски ливади - Изток“ заявиха пред "Спаси София“ в наше анкетно проучване, че биха слезли от автомобила си, ако имат алтернативи. Преди да се появи "Спаси София“, бус ленти имаше само на "Цариградско шосе“ и бул. "Сливница“. Никой не ги спазваше, напомни Борисов. Нискоемисионната зона действа от 1 декември до края на февруари всяка година, т.е. забраната за навлизане на стари автомобили в нея е временно решения. Механизмите за санкциониране не бяха готови – общинският съвет от предишния мандат ни остави недовършена работа. Тепърва ще я преработваме, за да отстраним всички дефекти“, заключи Гергин Борисов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 12 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Проф. д-р Руска Станчева: И сред правописните грешки има някаква мода
09:00 / 01.11.2024
Забраните на Архангелова задушница
10:45 / 01.11.2024
Внезапно почина DJ VESSELIN
11:46 / 01.11.2024
Земетресение в България
16:34 / 01.11.2024
Обновление на пътища и алеи в Русе
09:13 / 02.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: