Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
ИПБ за правен казус: Всички глоби, платени от превозвачите, могат да си ги поискат обратно
Автор: Екип Ruse24.bg 10:04 / 18.02.2025Коментари (0)721
©
Повече от 2 месеца институциите у нас – АПИ, националното ТОЛ-управление,

МРРБ и МС, мълчат за осъдително за България решение на Съда на Европейския съюз по делото "Екострой", което е постановено на 21.11.2024 г. С решението разпоредбите на Закона за пътищата и Закона за движението по пътищата, касаещи налагането на административни наказания и компенсаторни такси, са противоречащи на правото на ЕС. За това алармираха от Института по пътна безопасност. Пред БНР юристът от института Георги Гълъбов обясни какво следва:

"Всички глоби, които са наложени на превозвачите и на тези, които извършват обществен превоз, с по-големите категории превозни средства, имат право да си потърсят платените глоби. Доста голямо количество дела са образувани по тази тема. А вече образуваните дела, които са за издадени електронни фишове, които се оспорват в съда, ще бъдат отменени. Това ще доведе до огромно количество разходи за АПИ".

По думите на юриста това решение се крие: "Ние от няколко месеца се опитваме с тях да влезем в някакъв разумен диалог, да разберем какво правят, но те всъщност нищо не правят".

Гълъбов посочи кое е притеснителното в случая:

"Това дело е от 2023 г. МС са имали становище пред Съда на ЕС. Притеснителното за мен в случая е, че МРРБ и АПИ на практика 2 месеца след като това решение е излезнало, започват да организират работни групи. Защо, при положение, че е ясно какви са възможностите от това дело - или съдът щеше да потвърди разпоредбите, или щеше да ги отмени, защо това не е направено превантивно – да имаме готов законопроект, който да седи и да чака мотивите. Съдът на ЕС отменя нашите разпоредби и затова ние предлагаме нов начин, по който да се следи за спазване на задължението за плащане на ТОЛ-такса".

По думите му през 2019 г., когато се правят промените в Закона за пътищата, с които се въвежда ТОЛ-системата, законодателят създава една несправедлива форма на контрол.

"Според закона няма значение дали сте платил 2 лв. по-малко или нищо не сте платил. Според този закон, в сегашната му редакция, абсолютно всички нарушители са задължени да платят една и съща глоба, което е абсурдно. На следващо място – глобите са изключително големи. За големите категории превозни средства глобата, ако не намерите време да платите своята компенсаторна такса, глобата е 2500 лв., което доведе до това, че много от превозвачите на практика заведоха дела. След 2023 г. обемът на заведените дела от превозвачи се увеличи лавинообразно – със сигурност може да говорим за хиляди. Вероятно повечето от тези дела чакаха именно това решение на Съда на ЕС. Сега държавата се прави на ощипана, че не знае къде е проблемът, а той беше от самото начало".

Това нежелание да се постигне някаква елементарна справедливост доведе до сегашната ситуация, категоричен е юристът. Според него от АПИ крият размера на проблема.

От МРРБ отказаха събеседник, който да участва в разговора.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Издирват младеж от Кула, близки подозират тежко престъпление
Изграждане на Национална детска болница в София
Забраняват телефоните по време на час
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Енергийна криза
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: