
ЗАРЕЖДАНЕ...
Инж. Вълчев: В края на лятото ще започне изграждане на обхода на Кресна - част от проекта за завършване на АМ "Струма" | ||||||
| ||||||
Той уточни пред бтв, че техническия проект е приет от АПИ със забележки, които в сега се отстраняват. По думите му в момента се работи се по процедура за обявяване на търг за разработване на идеен проект за трасето, по което ще преминава трафика от София към Гърция през Кресненското дефиле, а плановете за платното от Гърция към София предвиждат то да преминава през планината в отсечката от Кресна към Симитли. Прогнозната стойност на търга за участъка Бяла – Велико Търново от АМ "Русе – Велико Търново“ е на база реалните цени в строителството в момента, информира още инж. Вълчев. По думите му стойностите са съпоставими в тези първия участък от магистралата, който е търгуван през 2020 г. Той обясни, че прогнозната стойност в процедурата тогава е бил 13 млн. на км, а е спечелен с предложение от 20 млн. лв. на км, като към тях трябва да се добави и инфлацията за този период от 108% и по този начин цената достига близо 42 млн. лв. на км. Участъкът Бяла – Велико Търново е много по-сложен, защото се приближава към планината. Част от него е и най-голямата пътна детелина, което ще се строи в България. В този участък има 2 км тунели и 9 км виадукти. Инж. Вълчев коментира, че ако някой има данни за корупция, има органи към които могат да се обърнат и да бъдат сезирани. Процедурата в момента е открита, като всеки желаещ може да подава оферти до 13 май т.г., след което назначената комисия от АПИ ще определи изпълнителя. Прогнозният срок за изпълнение на участъка Бяла – Велико Търново е 5 години. Тази година е предвидено обследване на около 4400 км от републиканската пътна мрежа, заяви още инж. Вълчев. Той посочи, че АПИ и Институтът по пътища и мостове следят непрекъснато състоянието на републиканската инфраструктура и организират взимането на ядки от пътища, които са в края на гаранционния си период. Качеството на строителство на обектите се следи от надзора на всеки обект, посочи още инж. Вълчев и подчерта, че в последните години трасетата, които се изграждат у нас напълно отговарят на европейските изисквания. Предвидени средства в бюджета на Агенцията за тази година са по две пера. Едното е за текущ ремонт и поддържане, за което са заложени около 680 млн. лв., а другото са капиталовите разходи, които включват новото строителство, за които са предвидени малко над 1 млрд. лв. Инж. Вълчев съобщи още, че се провеждат редовни срещи с превозвачите и разговорите ще продължат относно предстоящото увеличение на тол таксите. По думите му се предвижда ръст от 10% на таксите сега и още 10% през есента. Той уточни, че комуникацията с транспортния бранш продължава и ще бъдат дискутирани и техните предложения. |
Още по темата: | общо новини по темата: 13 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg