Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
КЗП: Внимавайте какво включват пакетите за лятна почивка
Автор: Екип Ruse24.bg 13:11 / 08.05.2017Коментари (0)1095
©
Ако продаденият от хотелиера или туроператора пакет за лятната почивка включва чадъри и шезлонги на плажа, това е задължение, което трябва да бъде изпълнено. В противен случай Вие имате право да предявите претенция, както за всяка друга включена в предварително избрания пакет услуга, която хотелиерът не е в състояние да Ви предостави. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред БТВ, съобщиха от пресцентъра на КЗП.

Маргаритов уточни, че предоставянето на подобни допълнителни услуги като чадъри и шезлонги не е в пряка връзка с наименованието на пакета. Наредбата, с която официално се въвежда понятието "All Inclusive", изброява изчерпателно услугите, които задължително трябва да бъдат предоставени под тази формулировка и сред тях чадъри и шезлонги не фигурират.

"Хората се облъчвани с най-различни оферти от типа Ultra All Inclusive и т. н., но подобни легални дефиниции няма и е въпрос на интерпретация на тези, които ги предлагат. Например, най-вероятно ще Ви бъде обещано, че с пакета Ultra All Inclusive ще получите чадър и шезлонг на плажа. Ако след като по категоричен начин е било поето подобно задължение от самия хотелиер или туроператор, когато Ви е продал този пакет и в него е записано, че освен закуска, обяд, вечеря, басейн и т. н. ще имате възможност да ползвате в рамките на тази цена и чадър и шезлонг на плажа пред хотела и това не Ви бъде предоставено, Вие имате право да предявите претенция", обясни Маргаритов.

Председателят обърна внимание на това, че по-често разочарованието е резултат от разминаването между очакванията на потребителя и реално полученото. "Очакванията не само на българския потребител, но ние най-вече говорим за нашите сънародници, са че срещу сравнително малка сума би трябвало да получат всичко, за което биха могли да се сетят. Повечето хора нямат възможност да си купят нещо скъпо, затова е добре да обръщаме внимание какво точно ни се предлага с офертите и очакванията ни да не надхвърлят това, което е в рамките на разумното за предложените услуги с оглед на цената, която се изисква да заплатим за тях", препоръча Маргаритов. И подчерта, че "потребителите имат привилегията да разполагат с повече права, отколкото ответната страна и трябва да ги знаят и да ги отстояват".

Той припомни, че за всеки проблем като разминаване между обещаното и реално предоставеното, несъответствие на категоризацията или липса на определен тип услуги потребителите могат да потърсят съдействие от самия хотелиер или от туроператора, когато резервацията е чрез посредник. Ако не получат необходимото внимание и грижа, биха могли да сезират Комисията.

На финала на разговора Маргаритов потвърди, че проверките във връзка с предстоящия летен сезон вече са започнали. Проверяват се първо обектите, в които миналото лято са установени нарушения. Контролът ще продължи през целия летен сезон, като ще обхване и предлагането на алкохол в All Inclusive пакетите.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: