ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
КЗП обясни кога и как можем да върнем подаръците от празниците | ||||||
| ||||||
Той потвърди, че все повече български търговци прилагат тази добра практика, като обикновено става дума за право на замяна в рамките на месец от датата на покупката. "Трябва да реагираме максимално бързо – след Коледа, след Нова година, за да заменим подаръка“, обърна внимание експертът. По думите му практиката показва, че най-често потребителите искат замяна на артикула с друг от същия вид заради неточен размер или неподходящ цвят и по-рядко прибягват до съвършено различна стока. "Когато подаръкът е закупен онлайн, имаме по закон право 14 дни, в които можем да го върнем на търговеца и да се получат парите обратно. Обикновено разноските за пощенските разходи са за сметка на потребителя, тъй като той е получил точно това, което е поръчано, но все пак иска да се откаже от него“, обясни Арсенов. Той уточни, че определени стоки и услуги са изключени от правото на отказ и даде примери с хотелските настанявания, билетите за транспорт или концерт с конкретни дати и часове. "Стоки, които са свързани с хигиената или такива, които бързо се развалят – например, един букет рози няма как да го върнем или храна, ако е закупена“, допълни той. Същото важи и за всичко изработено по индивидуална поръчка. Игнат Арсенов подчерта, че независимо дали подаръкът е от електронен или от физически магазин, финансовият документ трябва да се пази, тъй като той удостоверява от кого и кога е направена покупката. "Този, който подарява подаръка, трябва да знае, че следва да пази касовата бележка така, както когато купува за себе си. Може да не я дава с подаръка, но е важно да я пази, за да бъде предоставена в случай, че се стигне до желание на замяна. Ще се разбере каква е цената, но идеята е да имаме повече права“, добави Арсенов. "Когато се заменя, ние може да изберем по-скъпа стока. Тогава трябва да знаем цената, за да сме наясно колко ще доплатим, за да не се окажем измамени“, посочи още той. В случай че стоката е дефектна или не отговаря на описанието, може да се претендира съответно за поправка, замяна или разваляне на договора. "Особеността при установен дефект е, че потребителят няма да има право директно да иска връщане на парите обратно. Преди това ще може да претендира за ремонт или замяна с нова. Едва ако това не бъде или не е възможно да бъде осъществено, или търговецът откаже да го направи, потребителят може да си поиска парите обратно“, каза още той. |
Още по темата: | общо новини по темата: 30 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Регистрираха земетресение в България
11:07 / 26.11.2024
Първата жена на Димо Алексиев го зарязала заради алкохола
11:40 / 25.11.2024
Шуробаджанащина в "Пееш или лъжеш", зрителите бесни
08:49 / 25.11.2024
Райна остава стара мома, гаджето я заряза заради лекарка
13:09 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: