ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Как да съживим колата, ако цяла зима е стояла в гаража? | ||||||
| ||||||
До каква степен продължителният престой може да повлияе на техническото състояние на автомобила и какво ще трябва да се провери първо под капака, за да се избегнат възможни повреди? Ето какви съвети дават опитни автомобилни експерти, цитирани от automedia.investor.bg: Изтощен акумулатор Ако водачът не е палил колата повече от месец, рискът от пълно разреждане на акумулатора е висок. И толкова много, че ще бъде невъзможно да отворите вратите на колата с помощта на електронен ключодържател. Ще трябва да се използва старомодния начин за отваряне на механична ключалка на вратата. След това може да се наложи да отворите капака, да извадите акумулатора и да го занесете вкъщи за презареждане, което е неудобно и трудно. Ето защо, преди да се подготвите за реанимиране на машината, можете да закупите преносим стартер, който е малка и лека литиева батерия, способна да достави много голям пиков ток от няколкостотин ампера. Зареждането е достатъчно за няколко стартирания на двигателя. Тези устройства са полезни в ежедневието. Те могат да презареждат различни джаджи и имат вградено фенерче. Старо масло В картера на двигателя се натрупва конденз по време на дълги периоди на бездействие. Поради промените в температурата върху металните повърхности се образуват водни капки, които се стичат надолу и падат в маслото. Колкото повече размразявания заради повишаване на температурата през зимата се случват, толкова повече вода ще се смеси със смазващата течност. Освен това старото масло е склонно да отделя химически добавки, които се утаяват на дъното на резервоара под формата на малки люспи. Там се натрупват частици сажди, както и продукти от износване на материалите на силовия агрегат и системата за смазване. Когато двигателят се стартира за първи път, горивната помпа може да поеме тази концентрирана утайка, рискувайки да запуши филтъра. Освен това маслото с утайка и с голямо количество вода се превръща в емулсия с много различни характеристики. Такова масло вече не може да изпълнява напълно функциите си и трябва да бъде заменено с ново. Най-добре е да не поемате рискове, преди да стартирате двигателя за първи път, източете старото масло и сипете ново, като не забравяте да смените филтъра. Изсъхнали уплътнения По време на дългите седмици престой, гумените уплътнения изсъхват. Те се окисляват, напукват и разслояват, особено ако са по-стари и не са сменяни повече от десет години. След това, когато налягането на маслото се повиши рязко след стартиране на двигателя, уплътненията или маркучите могат да загубят плътността си. Образуват се течове на масло. Трудно е да се справите с този проблем, тъй като спукана връзка на части или уплътнение не може да бъде ремонтирана без разглобяване и поставяне на ново уплътнение. Също така е невъзможно да оставите теч на масло в двигателното отделение, тъй като капчици могат да попаднат върху гумени части, което допълнително води до тяхното омекване и разрушаване. Това рано или късно води до спукване на тръбата и изтичане на антифриз. Ръждясали дискове Дългите периоди на бездействие причиняват ръжда на спирачните дискове. Върху тях също се кондензира влага, което провокира корозия. Детайлът е покрит с червен цвят. Това е опасно, защото ръждата не може да се изтрие от меките спирачни накладки. Грубото корозивно покритие действа като абразив и уврежда горния слой на облицовките по време на пътувания, намалявайки експлоатационния им живот. В резултат на това животът на спирачните накладки може да бъде намален наполовина. След появата на ръжда дискът се препоръчва да бъде обработен и почистен. Изтичане на хладилен агент Друга беда след дълъг престой очаква колите със стари климатици. Този сложен механизъм не обича дългите спирания на работата. Факт е, че когато хладилният агент циркулира, през системата преминава и специално масло, което е необходимо за работата на компресора. Ако климатичната система не е активна в продължение на няколко седмици, съществува риск от изсъхване на смазката и започване на негативни процеси на корозия и изсъхване на уплътненията, което води до загуба на херметичност и изтичане на хладилен агент. А зареждането на климатика е не само обезпокоително, но и скъпо. Загряване и контрол След първото стартиране на двигателя колата трябва да е добре загрята. Важно е да се изчака, докато маслото се разпръсне през системите за смазване на силовия агрегат и трансмисията. Освен това ще трябва да се проверите и изправността на хидравличния усилвател. Рязък скок в налягането може да изтръгне част от сгъстеното масло от резервоара и дори да доведе до разкъсване на стари тръбопроводи. Освен това е важно да се контролира работата на амортисьорите, които също съдържат масло. Амортисьорите ще трябва да се затоплят в движение с равномерно движение, като се избягват сблъсъци с големи неравности и ями. Процедурата се извършва за няколко минути. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Регистрираха земетресение в България
11:07 / 26.11.2024
Райна остава стара мома, гаджето я заряза заради лекарка
13:09 / 26.11.2024
Няма да ни се размине, НИМХ потвърди официално прогнозата
10:42 / 27.11.2024
Германци атакуват имотния пазар у нас
16:07 / 26.11.2024
Певица се ожени и разведе за една година
17:22 / 26.11.2024
Атиджа крие връзка с таен мъж
08:54 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: