ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Как социалните медии влияят на политическата активност и какво представляват "ехо камерите"? | ||||||
| ||||||
Без да обиждам никого, младите хора са аполитични. Често нямат представа кой управлява, кой е начело на правителството, и дали сме парламентарна или президентска република?! Всички тези "минуси“ в политическата грамотност са основен инструмент за политическите манипулатори. Правилната стратегия на една кампания е сигурна подкрепа на финала. А какво по-добро място за рекламиране от социалните мрежи, защото младите не гледат новини и не четат политически платформи? Социалните медии служат като основен канал за разпространение на информация за предстоящи избори, кандидати и платформи. Гражданите лесно могат да се информират за позиции и инициативи, които ги интересуват. Пример от зад океана: според изследване на Pew Research Center около 55% от американците получават новини за политика и избори през социалните медии. Този достъп до информация обаче не винаги е балансиран или обективен. Огромен проблем е дезинформацията, разпространявана чрез социалните медии, която може да има разрушителен ефект върху политическата активност. Източниците на информация често не са проверени и могат да се окажат част от целенасочени кампании за манипулация. Изследвания показват, че дезинформацията може да повлияе на начина, по който хората възприемат важни теми, което в крайна сметка оказва влияние на тяхното решение да гласуват или не. Алгоритмите на социалните медии също играят важна роля в начина, по който информацията достига до потребителите. Платформите често филтрират съдържанието, което виждаме, въз основа на предишните ни взаимодействия и предпочитания. Това създава "ехо камери“, в които потребителите виждат само информация, която потвърждава техните съществуващи нагласи и убеждения. Резултатът е, че хората стават по-малко отворени към различни гледни точки и по-склонни да се ангажират с информация, която не е непременно точна. Въпреки опасностите от дезинформация, социалните медии също могат да бъдат мощен инструмент за активиране на избирателите. Кандидати и организации често използват платформи, за да организират кампании, които мотивират хората да гласуват. Чрез мобилизация на подкрепата и създаване на общности, социалните медии могат да доведат до увеличаване на изборната активност. Проучвания показват, че хората, които взаимодействат със съдържание, свързано с изборите в социалните медии, са по-склонни да гласуват. |
Още по темата: | общо новини по темата: 911 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/152 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Няма да ни се размине, НИМХ потвърди официално прогнозата
10:42 / 27.11.2024
Нов коледен хит, но не е на Марая Кери
16:56 / 27.11.2024
Предстои промяна в големите търговски центрове
12:00 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:04 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: