ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Какво е състоянието на пътищата у нас и колко опасни са те? | ||||||
| ||||||
Опасни, тъмни и изоставени. Така изглеждат много от пътищата в страната. Заради неравната настилка, съчетана със стария автопарк у нас, шофирането с превишена скорост или в нетрезво състояние, плащаме прескъпа цена - в изгубени човешки животи и стотици почернени семейства. Само миналата година при пътни инциденти в България са загинали 524 души, 30 от тях са деца. И всичко това на фона на полицейски акции, повече камери, по-високи присъди, отнемане на автомобили и над 1 милион глобени шофьори. "Втори живот живея, от момента на катастрофата не си спомням нищо", разказа Александър Баландин пред обществената телевизия. 30-годишният Александър пресича едно от най-опасните кръстовища в Русе на зелен светофар. Три дни по-късно се събужда в болницата. "Ставата ми е натрошена, ключицата и половината глава ми е счупена. Претърпях две операции. Който ме блъсна, не ме е потърсил, от КАТ ми казаха че не ме е видял просто, това му е оправданието на човека", допълва Александър. Но не само високата скорост убива, лошата инфраструктура също. "Намираме се на Дунав мост. Липсва пътна маркировка най-малкото. Има дупки, нацепвания, работата по пътищата трябва да се подобри", заяви инж. Свилен Костадинов – експерт по пътна безопасност. Най-опасният път в Русенско обаче е отсечката Русе-Бяла, но не защото е осеяна с дупки, а защото не е проектирана да поеме огромния трафик. Докато се изгради автомагистралата Русе-Велико Търново, колчета ще ограничават рисковите изпреварвания в натоварения участък. "Самият факт, че има увредени от тези колчета, някои липсват, показва, че те до известна степен са си свършили работата", обясни инж. Костадинов. В Северозападна България също чакат пари за пътища. От 30 години няма средства за ремонт на 4 километра между врачанските села Лесура и Три кладенци. "Трапищата станаха още по-дълбоки." "Ако е валяло дъжд и са пълни с вода, там си оставате." "Като се счупи колата, си остава пред нас и това е". Пет са опасните трасета в област Видин. В село Медовница стават най-много катастрофи, защото от там минава международният път Е79, водещ към Дунав мост 2. Заради изграждането на бъдещата магистрала Видин-Монтана трафикът на камиони е изведен от град Димово и село Бела. Според статистиката на Пътна полиция обаче, най-много жертви у нас взимат първокласните пътища. А според експертите по безопасност на движението трябва още да се затегне контролът върху водачите, за да излезем от негативната статистика на Европа. "За водачите –санкциониране, подобряване на обучението им. Относно превозните средства – подобряване на техническите прегледи, подобряване на законодателството за тяхното регистриране", коментира инж. Свилен Костадинов. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кулагин: Ивоне е мъж!
12:25 / 28.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
15:32 / 28.11.2024
Какво време ни очаква днес
08:35 / 28.11.2024
Депутат от ДБ с оферта към ГЕРБ и БСП
13:42 / 28.11.2024
Атанас Зафиров: Получихме отказ
11:42 / 28.11.2024
Денков: Времето изтича
09:53 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: