ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Кап. Валентин Енчев: Комуникацията с корабособственика на "Vera SU" е затруднена | ||||||
| ||||||
Той допълни, че отговорите, които получават специалистите от българска страна на техни запитвания са много кратки и обрани. Водят се непрекъснати разговори между корабособственика и застрахователя, предвид новите обстоятелства свързани с техническото състояние на кораба. "Очакваме съвсем скоро информация какъв ще бъде статуса на кораба и дали да бъде обявен за тотално погубен, което ще ни отведе към друга процедура – за изваждане на потънало имущество и оттам за провеждане на търг за компания, която да бъде избрана от застрахователя за изваждане на кораба. От друга страна, корабът се намира в суверенни води на Република България, където и по силата на конвенцията за изваждане на потънало имущество, се позволява държавата също да се намеси по-пряко и директно ако това потънало имущество представлява потенциална заплаха. Отпреди 2 часа имаме информация от страна на застрахователя, че се изготвя писмо към администрацията по отношение на това, какво възнамерява застрахователят да предложи, предвид последните преговори с корабособственика. Към момента се очаква да разберем дали ще се обяви тотална загуба на кораба или не, като тук отново казвам, че застрахователят е водещ в това отношение. Очакваме до утре сутрин да имаме отговор на тези въпроси“, каза още кап. Енчев. По думи на кап. Венцислав Иванов, директор на "Морска администрация“ сега ще се работи в две насоки. Планира се премахване на всички подвижни пластмасови елементи на кораба, за да се предотврати замърсяване на околната среда. "Това ще бъде труден елемент, тъй като те трябва да се снемат от кораба и за целта е нужен план за достъп до плавателния съд. Следващото, което разглеждаме е търсене на безопасен начин за отваряне и затваряне на люковите покрития на хамбара. От там стигаме до самият товар. Първото, което трябва да се направи и при първа възможност ще бъде направено е да се вземат проби от повърхността на товара. Оттам ще разберем и какво можем да очакваме в дълбочина“, обясни кап. Иванов и допълни, че хамбарът е с височина 6 метра, а съмненията за вода са около 3 м. След като бъдат взети съответните проби ще бъдат предадени на лаборатория и на база резултатите ще се обмислят методиките, по които ще се действа при разтоварването. "Възможно е част от товара да се разтоварва чрез грайфери, а друга част с центробежни помпи. През цялото време ще бъдат разположени платнища, за да се предотврати, каквото и да е изсипване. Най-важното за нас е да няма натиск върху морската флора и фауна. От тук нататък имаме 2 проблема. Първият е да получим ясен отговор от следствената служба, че товара в кораба не представлява веществено доказателство и той е освободен от тяхна гледна точка. И другото е от страна на корабособственика, който да предостави информация дали е изоставил кораба и товара. Докато товара е негов ние изпадаме в положение, в което не можем да направим нищо“, каза още кап. Иванов. Той подчерта, че за да се извършат всички необходими операции са необходими поне 3-4 дни. Успоредно с това се разглеждат всички възможности за разтоварване на уреята. |
Още по темата: | общо новини по темата: 56 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/10 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 14.10.2021 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Празник е!
08:35 / 31.10.2024
Миро се похвали
17:56 / 30.10.2024
Социолог за ПП-ДБ: Опитът да притиснат Бойко Борисов в ъгъла е грешен
12:33 / 30.10.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета