ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Кризата не е конституционна, а на партиите, те не се справят със задачите | ||||||
| ||||||
"Партиите не могат да се справя със задачите, които са им възложени, а именно – да се трансформира това партийно представителство в политическо и политическото представителство от своя страна да формира мнозинство и правителство. Останалите органи – някои от тях са с изтекъл мандат, други са с непопълнен състав, но това е последица отново от неспособността на няколко Народни събрания да успеят да формират правителство и да изберат нови членове на овакантените длъжности. Към днешна дата това са 80 човека, които трябва да бъдат избрани извън Народното събрание и правителството", допълни доц. Киселова. В отговор на въпроса как конституционно може да се оформи идеята да се избира на ротационен принцип председателят на Народното събрание, специалистът по конституционно право каза: "Ако внимателно четем Конституцията, там имате три възможни задължителни компонента. Това е председател, т.е. един човек от 240; заместник-председатели – поне двама, традицията е да са с оглед парламентарните групи, значи ще бъдат шест, и комисии. От своя страна, всяко Народно събрание приема за мандата си или докато работи, Правилник за своята организация и дейност. И вече в рамките на Правилника, Конституцията допуска при автономията на Народното събрание, тъй като има редица реквизити, които са присъщи само на него като орган – неговите членове имат имунитет, сами определят правилата, по които работят, разбира се, в рамките на Конституцията, сами си определят заплатите, това е супер важно. Те сега и това не могат да определят, горките, трябва да ги съжалим. И разбира се, самостоятелен бюджет е предвидил. Значи ние сме в хипотеза, в която държавният бюджет е удължен и една от задачите, наред със законодателната дейност, ще бъде бюджетът." "И сега недоверието между двете парламентарни групи (б.ред.: ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ), влече проблема как те взаимно хем да си гарантират, че нещо, което са се договорили, върви напред, хем невярващи си - да гарантират, че споразумението ще се спазва. За да се спази обаче това споразумение, т.е. да се премине към уредба в Правилника, трябва да има избран председател. Защото едва след като изберат председател и заместници, могат да пристъпят към решение, с което да решат, че прилагат заварения правилник от предишното. Тогава могат да започнат да мислят как да уредят ротации евентуално на председател на Народното събрание и на комисиите. Но трябва да са създадени комисии, за да има уредба за тяхното ръководство. Всичко това в момента, тия преговорни екипи, които бяха оповестени, договарят някакви положения предполагам, които ще трябва да се облекат в правни норми в Правилника. Къде е рискът? Първо, рискът е, че може, ако изключат другите парламентарни групи, това да създаде напрежение в по-малките. И не бива, разбира се, да се изключват и другите парламентарни групи от някакви формати, не трябва да са само двустранни, трябва да е малко по-широк. И другият риск е, ако се споразумеят джентълменски, този, който заеме длъжността, да вземе после да я предаде. Защото за председателите на комисии да кажем това със срока може да се предвиди в правилника, но за председател на Народното събрание трябва да се види каква е уредбата. Сега част от колегите поддържат, че ротацията трябва да бъде измежду всички парламентарни групи", допълни Киселова. Според нея, ще се премине към джентълменско споразумение между първата и втората политическа сила: "Според мен по отношение на председателя на Народното събрание може би ще се премине само към джентълменско споразумение, т.е. едната заема, а другата предполагам ще получи Правна комисия. Целта е договорената законодателна програма да бъде придвижена. Според мен обаче, ако бъдат ощетени по-малките парламентарни групи, могат да оспорят уредбата – в Правилника имам предвид, пред Конституционния съд. И всички тия схеми, при които ние с вас се договаряме – първият и вторият, изключвайки по-малките, може, ако са писани правилата, може да мине и през конституционен контрол. Това показва колко е голямо недоверието, тъй като всеки един от субектите в някакъв момент е престъпвал дадена дума и така недоверието е голямо", прогнозира специалистът по конституционно право. |
Още по темата: | общо новини по темата: 534 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/89 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Регистрираха земетресение в България
11:07 / 26.11.2024
Първата жена на Димо Алексиев го зарязала заради алкохола
11:40 / 25.11.2024
Шуробаджанащина в "Пееш или лъжеш", зрителите бесни
08:49 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: