ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Любомир Кючуков: Назначението на Ненчев за временно управляващ посолството на България в Киев повдига два въпроса | ||||||
| ||||||
Според него за временно управляващ на посолството, при отсъствието или смяната на посланик, се назначава дипломат със съответен дипломатически ранг, акредитиран в съответната страна. “По Закона на дипломатическата служба политически назначения са възможни само за ръководител на дипломатическото представителство, тоест за посланик, но не и за временно управляващ на посолството. За да бъде назначен като такъв г-н Ненчев преди това трябва да стане дипломат, за което си има пък съвсем отделен ред", отбеляза Любомир Кючуков. Предложението за назначаването на посланик не е съгласувано, което означава, че не е изминат предвидения по законите път на съгласуване. Изниква проблемът със самото временно назначаване и по-сериозният въпрос с политическите назначения, защото за ръководители на дипломатически служби могат да бъдат назначавани до 20% политически назначения. “И докато при посланиците, които се назначават с указ на президента, този процент повече или по-малко се спазва, то на позициите чиито назначения са в прерогативите на външния министър - генерален консул, консул и т.н. на определени етапи през последните години, числото надвишаваше дори 50%", обясни Любомир Кючуков. По думите му фактът, че вече две години посолството ни се управлява от временно управляващ не говори добре за страната ни. "Това влиза и в дисонанс с постоянно декларираната подкрепа за Украйна и влияе негативно на двустранните отношения. Идеята да се изпрати от София нов временно управляващ, а не посланик, показва, че в близко бъдеще не предстои промяна в тази ситуация и това е още един негативен знак". Любомир Кючуков заяви, че позицията, която заявяват държавниците ни спрямо Украйна и отказа на хора да заемат тази позиция е изцяло резултат от вътрешнополитическите кризи, които следват една след друга в България. "Това е отражение на по-сериозен въпрос как се прави външна политика в България през последните 15 години. Експертното начало, кадровата дипломация и експертизата на външно, на практика до голяма степен бяха изключени от правенето на външна политика. Външната ни политика стана хаотична, непоследователна, непрофесионална, непредсказуема. Достатъчно е да си спомним само проблемите с неотдавнашното гласуване в Общото събрание на ООН по повод Сребреница и дебатът, който се разви в България по този повод. Позицията ни стана персонална, а не национална, реактивна и не проактивна. Българската външна политика има поне няколко естествени полета за активност и инициатива. В рамките на ЕС и НАТО от нас се очакваше добавена стойност при формиране на общите позиции и на ЕС и на НАТО, а не просто присъединяване към взети решения. В регионален план, България до голяма степен абдикира от активност и действия на Балканите и в Черноморския регион, а тя беше водеща във външната политика в тези области", допълни Любомир Кючуков. Той подчерта, че България има дипломатически отношения с всички държави-членки на ООН, но това не означава, че има посолства във всички тези държави. "Основният проблем във външната ни политика е, че политическото и професионалното начало се разминават. Външната политика на България се разглеждаше от редица правителства като остатъчна политика. Външните ни министри вместо да отиват с позиция и да се връщат с решения от Брюксел имаше такива, които отиваха за решения, а се връщаха с позиция от там. Липсваха диалог, използването на натрупаната експертиза, връзки и информация, които съществуваха във Външно министерство. Преди влизането ни в ЕС и НАТО всички наши партньори, разчитаха на България да даде добавена стойност в позициите поне в три направления - Балканите, Черно море, пост съветското пространство, на база на натрупания опит и познания в тези региони. За съжаление нищо от това не се случи. България предпочете да се присъединява, отколкото да генерира позиции", коментира Любомир Кючуков. Попитан дали е добра идеята служения министър-председател да бъде и външен министър, какъвто е случаят с Димитър Главчев, той отговори: "Съчетаването на длъжностите служебен премиер и външен министър не е изключение, но не е добър вариант. Първо, защото МвНР остава без пряк ръководител. Второ, от гледна точка на представителството, това не повишава, а понижава нивото на представителство в министерските формати и България участва на ниво заместник-министър. От там следва и тежестта на българските позиции, което също е негативно, обясни Любомир Кючуков. Според него е необходимо да има изпращане на български посланик в Киев и то посланик, а не временно управляващ, възможно най-скоро при спазване на всички процедури и при съгласие на институциите, които отговарят за това. |
Още по темата: | общо новини по темата: 231 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/39 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ергенка - бизнесменка с 6 фирми
16:12 / 20.11.2024
Интересно явление тази сутрин
10:43 / 20.11.2024
Изпращаме помощ на Газа
15:08 / 20.11.2024
Напусна ни Мила Власковска
10:14 / 21.11.2024
Време е за нещо ново
09:50 / 21.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: