Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Любов Миронова, създател на Озарена педагогика: Проблемите в образователната система идват от политическите решения
Автор: ИА Фокус 18:51 / 26.03.2024Коментари (0)1077
© Facebook
"Озарена педагогика“ е педагогика, насочена към човека. Тя поставя ударение на щадяща сетивата среда, средата без насилие и създаване на естетическа потребност у децата. Това каза създателят на методиката "Озарена педагогика“ Любов Миронова в предаването "Цветовете на България“ на Радио "Фокус“. Тя е и автор на хуманна педагогика за деца. Завършила е курсове за Монтесори педагогика, Валдорфска педагогика, Сугестопедия.

Курсът по "Озарена педагогика“ е едногодишен, ще се провежда онлайн и е предназначен за професионалисти, които работят с деца от 3- до 7-годишна възраст. "За този курс има осигурени 51 стипендии. 20 от тях се осигуряват за Асоциацията на българските села, още 20 – за Бургас, и 10 – за Кюстендил, за да могат колеги, които искат да учат, да имат финансова подкрепа да го направят“, допълни Миронова.

Тя организира и курсове за надграждане на професионалната квалификация на учителите на най-малките. "В един едногодишен курс имам намерение да разгледам темите, които не се учат в Педагогическия факултет, а именно – как се приспиват деца, как се хранят деца, как се посрещат, как се общува с родителите. Има модул за бюджетиране и финанси за тези, които искат да открият детска градина най-вече в малки населени места“, разказа Любов Миронова.

Организира и онлайн училище за родители, в което се включват български семейства от цял свят. "За една година там имаме около 650 видеоурока, около 100 упражнения, около 50 ретроспекции. Това е един доста пълен курс за това какво се случва с детето от 0 до 7 с визия до 21 години.“

Най-важното, което един родител трябва да знае за детето си, е, че то има нужда да бъде спокойно и да играе. "За да е спокойно едно дете, то трябва да е нахранено, да се е наспало, да знае, че е обичано и да не изпитва страхове, да няма тревожен родител, който създава несигурност в детето и то да е притеснено за това какво се случва. Да е спокойно едно дете не е толкова лесна работа. Това изисква то да е неврологично здраво, физически здраво и да е създадена "Да“ среда, в която не крещиш на детето постоянно "Не, не, не“. Това изисква изключително много педагогическа подготовка“, подчерта специалистът.

Детето има нужда от игра, защото по този начин то се развива. "Когато детето се движи, в него се раждат неврони. Ако искаме едно дете да е умно, то трябва да бъде в много активно движение, но не само на ръцете, а цялото тяло трябва да се движи. Колкото повече неврони се раждат през преживяванията, които детето има, то може да ги свързва през невронни мрежи“, поясни тя.

Влиянията върху съвременната образователна система по думите й не са непременно безкористни. България е една от държавите с най-високо образовани пенсионери, посочи Любов Миронова, но това не се отнася за по-младите поколения. "Много е важно родителите и учителите да ползват здравия си разум и да се запитат: това наистина ли е иновация или всъщност отнемаме детството на децата; това наистина ли е дългосрочно добре? Тези подскоци да взимаме практики от доказано лоши образователни системи и да ги прилагаме в държава, която исторически е сред първите в света, са грешна посока“, категорична е тя.

Проблемите в образователната система идват от политическите решения, посочи Миронова. В момента България се е ангажирала с политики в посока въвеждане на STEM образование в детската градина – изучава се наука, инженерство, технологии и математика. "Това е едностранно развитие на лявото полукълбо на ума на човек. Един човек, който е едностранно развит, е половин човек. Виждаме, че не след дълго на пазара на труда ще дойдат роботите и е много просто да се разбере, че ние не може да се състезаваме с роботите с лявото полукълбо. Единственото, с което може да се конкурираме с тях, е с дясното полукълбо, с творческата част от нас, а най-вече може да се конкурираме с тях, ако двете ни полукълба са хармонично развити и ние сме в т.нар. High performance state“, обясни експертът. 

Много голям проблем според нея е свалянето на учебно съдържание в по-ниски възрастови групи. "Защото децата физиологично не са достигнали до нивото да се справят с него. Да кажем сваляне на текстови задачи във възраст, в която децата не четат добре, нямат развити качества на ума, които да могат да позволят тези асоциативни връзки. Децата остават с усещането, че са глупави. И не на последно място е амбицията децата да се заливат с информация и знания, без да е предвидено време за упражнения и улягане на материала.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
Бюджет 2025
Влизането на България в Шенген
Почина Лиъм Пейн
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: