ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
"МЕТРО" отнесе 143 000 лв. глоба | ||||||
| ||||||
За да постанови решението си Комисията е установила и съобразила следното: На първо място, в разпространяваният от МЕТРО Каталог с промоционални предложения "Хранителни стоки" е налице както разминаване в периода на валидност на "предложения с промоционални цени" за някои от посочените хранителни продукти, така и липса на съществена и дължима информация по отношение на други хранителни продукти на място, където от дружеството е посочено, че същата може да бъде намерена. На следващо място, цените на посочените като промоционални продукти не само се разминават за различните магазини, но в някои от магазините цените са и по-високи от обявените на Интернет страница www.metro.bg", раздел "Най-добра цена за деня". Това обстоятелство, а и установено предлагане при условия "Най-добра цена за деня" за определен период сами по себе си изключват промоционалния характер на предложените в периода 16.01.2014 г. до 29.01.2014 г. цени за тези продукти и води до извода за недобросъвестност по отношение на посочената характеристика на същите от страна на ответното дружество. На трето място, в определени магазини на МЕТРО промоционалните стоки са били в недостатъчни количества (под 5 кг. в магазин за ден), а за други е липсвала всякаква наличност. Изводът за незадоволено потребителско търсене се извежда от характера на магазините на МЕТРО, а именно като такива, предназначени за търговци, в които се извършват предимно продажби на едро. На последно място, предложените от рекламодателя цени в определени дни не са били най-ниски. В тази връзка КЗК не споделя тезата на дружество за поставяне на знак за равенство между "Най-добра цена за деня" и "вложената добавена стойност в продуктите" по отношение на опаковане, предлагане и по-високо качество, предвид обстоятелството, че не се представят доказателства в подкрепа на тезата му за начина, по който се опаковат конкурентните стоки и техните качества. Според Комисията, твърдението "Най-добра цена за деня", с определяне на период на валидност от няколко дни на същата, не е коректно поднесено, поради динамичността на пазара и обективната невъзможност да се заложат предварително продажни цени на конкуренти за дни напред, под които цени МЕТРО да продава. Поради това Комисията счита, че рекламните послания на "МЕТРО Кеш Енд Кери България" ЕООД, обективирани в промоционалния Каталог № 2 "Хранителни стоки" и раздел "Най-добра цена за деня" съдържат елементи със заблуждаващ характер, като по този начин може да подведе лицата, до които достига, и поради това е в състояние да повлияе върху тяхното икономическо поведение, като евентуално нанесе вреди на конкуренти. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 15.05.2014 г.
+9
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Старобългарските думи, които използваме и до днес
14:05 / 25.12.2024
ПСС: В планините има опасност от лавини
10:10 / 24.12.2024
Коледа във Витлеем без туристи и светлини
10:46 / 24.12.2024
Каръкът си тръгва от тези зодии, през 2025 идва златен период
19:23 / 25.12.2024
Известен адвокат: Ще го търсим Веселин Маринов
10:42 / 25.12.2024
Русенци и пловдивчани плащат най-скъпо
08:53 / 25.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета