Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Машинист: Причината за инцидента не е човешка грешка
Автор: Екип Ruse24.bg 09:52 / 17.07.2014Коментари (1)1047
©
Няколко дни след дерайлирането на влака край гара Калояновец, при който загина машинистът на локомотива, а няколко души бяха ранени, версията на другия машинист Христо Теляшки, който оцеля при инцидента, разказа пред Нова телевизия неговият приятел и колега Петър Бръснаров.

Той е разговарял с оцелелия машинист, който не иска да говори лично пред медиите. Оказва се, че има заповед на БДЖ, която забранява на служителите да говорят публично.

"Изнесената информация, че той няма никакъв опит не е вярна. Теляшки е машинист от три години, преди това шест години е помощник-машинист. Пътувал е многократно по това трасе, управлявайки бързи влакове", уточни Бръснаров.

Причината за инцидента, според разказа на Теляшки, не е човешка грешка или висока скорост, а проблеми на пътя, въпреки че е ремонтиран за милиони левове, както многократно изтъкнаха властите.

На първия предупредителен сигнал влакът се е движил със 100 км/ч, която е допустимата скорост за този участък. Странното е, че на току що ремонтиран път се е наложило намаляване на скоростта. По принцип е трябвало да бъде 120 км/ч. 

"Първият предупредителен сигнал на гара Калояновец свети зелено, което означава, че влакът може да продължи да се движи направо със 100 км/ч. Ако се налага отклоняване, тогава скоростта би трябвало да се намали. При достигането на входния сигнал на гарата обаче, той вече свети за отклонение от правия коловоз. Машинистите задействат екстремно спирачката на влака и така се стига и до дерайлирането му", обясни Петър Бръснаров.

Той уточни, че вторият сигнал се е оказал изненадващ за машинистите. Двата предупредителни сигнала са на разстояние 1 километър помежду си.

"Има нещо съмнително между задействането на спирачката и дерайлирането на влака. Как 300 метра след задействането й скоростта е паднала само с 2 км/ч", попита Бръснаров.

Официално бе обявено, че скоростта, с която се е движил влакът, е 98 км/ч.

На въпрос кой в такъв случай е виновен за инцидента, Бръснаров коментира, че първо това е проблем на ремонта на пътя и осигурителната техника. Възможно е и да е човешка грешка на дежурния ръководител движение, който работи с апаратурата.

"Последната грешка е на машинистите, на които всички побързаха да хвърлят вината", допълни той.


Още по темата: общо новини по темата: 3
23.07.2014 »
13.07.2014 »
13.07.2014 »






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+7
 
 
Както винаги хвърлят вината върху тези, които няма да могат да се защитят.
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
Бюджет 2025
Влизането на България в Шенген
Почина Лиъм Пейн
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: