ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Министър обеща комфортно пътуване за 3 часа от София до Бургас с влак | ||||||
| ||||||
Министърът потвърди, че до 2023 г. ще бъде изградена линията София-Бургас. До края на годината ще започне и процедурата за нови мотрисни влакове. "С инфраструктурните промени в БДЖ не само ще се пътува за 3 часа до Бургас, а ще се пътува много по-комфортно, по-чисто и по-достъпно. НКЖИ изпълнява всички проекти, които са релевантни към трасето София-Бургас. Те са на различни лотове – София-Елин Пелин, Елин Пелин-Костенец, Костенец-Септември, Пловдив- Бургас и т.н. В различна фаза на изпълнение са. Има изградени участъци, има и такива, които още са в процес на изграждане с висока степен на изпълнимост и други, които, заради обжалвания в съда, се очаква да приключат до края на септември. Лимитът на програмния период за изграждането на железопътната инфраструктура в тези участъци е до края на 2023 г. От страна на подвижния състав, което е ангажимент на "БДЖ – Пътнически превози": до края на тази година започва процедурата за доставянето на нови мотрисни влакове, а в момента се водят интензивни преговори с "Шкода" за модернизация на съществуващите локомотиви, така че да се достигне тяхната оптимална скорост от 160 км/ч. Разговаряме с "Дойче банк" за нови вагони. Става въпрос за вагони втора употреба, които се използват в немските железници, защото един пътнически вагон от немските железници излиза по-евтино от ремонта на съществуващ български влак. Средната цена за една седалка във влак е 25 хил. евро. Нашата амбиция е да осигурим 4000 нови седалки", обясни Желязков. По думите му железниците са най-екологичният, най-ефективният и в бъдеще най-финансираният и субсидиран транспорт, който ще бъде развиван и като европейска политика. Не се очаква радикална промяна в тарифите за този тип превоз, каза още министърът. "В рамките на 3-годишната бюджетна прогноза субсидията към БДЖ няма да търпи радикална промяна и затова се разчита на по-добрата усвояемост на европейските средства. За новия програмен период ще се търсят варианти за субсидиране и финансиране за тяговия състав - също с европейско финансиране", добави Желязков. Той коментира и случая със задържан български бус в Германия с 66 неизправности, който според документите от техническия преглед е бил пригоден за управление. "Следващата седмица очакваме информация за случая от колегите от Германия. Това надали е изолиран случай. Затова и контролът върху пунктовете за годишни технически прегледи се затяга. В момента има производства за отнемане на 17 разрешителни", обяви министърът. "На обществено обсъждане е подложен законопроект за пътните превозни средства, където по съвсем различен начин ще бъдат ангажирани и регулаторната, и сертификационната дейност на тези пунктове, вкл. и на сервизите. Важно е да има по-малка човешка намеса. Затова информационните системи, които се изграждат и ще бъдат интегрирани една с друга няма да допускат човешка намеса и няма да има възможност да се договаря привидна изправност на превозно средство", обясни министърът и уточни, че вероятно през есента ще влезе законът в Народното събрание. По отношение на концесията на Летище София транспортния министър обясни, че до 12 юли трябва да приключи работата на комисията. "След това ще дам оценка по законосъобразност и комисията ще се произнесе. При всички случаи ще е преди да тръгна за Брюксел, където ще имам разговор с новите колеги по пакета "Мобилност". За да има успех по исканията срещу него, трябва да се привлекат още страни, коментира още Желязков. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 09.07.2019 г.
0
на 09.07.2019 г.
+3
на 09.07.2019 г.
+2
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета