Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Московски: За първи път от 30 години купуваме нови спални вагони
Автор: Екип Ruse24.bg 16:56 / 20.06.2012Коментари (7)815
© Bulfoto
За първи път от 30 години българските железници купуват нови спални вагони. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в Турция по време на представянето на първите 12 нови спални вагони, произведени в завода на турската фирма "Тювасаш", край Адапазаръ. На церемонията присъства и министърът на транспорта, морските дела и съобщенията на Република Турция Бинали Йълдъръм.

"С доставката на тези вагони поставяме началото на поетапното обновяване на подвижния състав в българската железница и модернизацията на този толкова важен транспорт", каза още министър Московски. Той подчерта, че въпреки тежката икономическа ситуация и мерките по съкращаване на разходите, е направена стратегическата инвестиция, която дълго е била отлагана.

Спалните вагони са част от общо 30-те, които бяха поръчани в края на 2010 г. Промените в европейската нормативна уредба наложиха изменения в първоначалния график на доставка, но тази отсрочка бе дадена, за да може вагоните да отговарят на всички европейски изисквания, каза още министърът. По думите му процедурата по пускане в експлоатация е дълга, но е създадена необходимата организация в най-кратки срокове вагоните да са на разположение на клиентите на Български държавни железници.

"Новият подвижен състав ще пристигне в България поетапно до края на юни, като през юли се очакват още 8 вагона, а до края на годината ще разполагаме с всичките 30 вагона", заяви министър Московски. Това е много важно, защото този тип пътуване е предпочитано от пътниците на БДЖ и дава шанс на държавните железници да привличат повече клиенти, което в условията на криза е жизненоважно.

Ивайло Московски съобщи, че очаква през юли модернизираната част от жп линията Пловдив - Свиленград да бъде пусната в експлоатация. Трасето позволява скорост от 160 км/ч и е много важно за търговския обмен и връзките между България и Турция. По това трасе ще бъдат направени и последните тестове на вагоните. До края на годината очакваме да бъдем готови с другата отсечка по това направление - от границата ни до Свиленград, каза още министърът.

БДЖ са закупили за последно нови спални вагони през 1982 г., а нови седящи вагони - през 1987 - 1988 г.

Договорът за производство на 30 нови спални вагона, сключен между "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и фирма "Тювасаш", е подписан през декември 2010 г. и е на стойност 63 млн. лева.

Турската страна произвежда новите вагони по европейските изисквания за оперативна съвместимост. Оценката за оперативна съвместимост ще се извърши от независим нотифициран орган от Великобритания. Той е нает с договор от завода производител, поради което БДЖ няма да влага допълнителни средства, а ще получи подвижен състав, оценен като оперативно съвместим.

Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по 3 легла. Подвижният състав е оборудван с душ, санитарен възел и помещение за предлагане на топли и студени напитки. Във всеки вагон има пожаро-известителна и информационна система. Климатичната инсталация на вагоните позволява индивидуалното регулиране на температурата във всяка кабина.

5 от вагоните са пригодени за обслужване на трудноподвижни лица. Във всяка кабина има шкафче с вградена мивка с течаща топла и студена вода.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Аз имам следните въпроси:1.Защо поръчката е дадена на ТУРСКА фирма , при положение , че си имаме БГ заводи в тази област? 2.Колко е срока на гаранцията и какво включва?/Нямам доверие на британската фирма,която ще ги лицензира.В исторически план тези 2 държави не еднократно са се обединявали с/у БГ/ 3.Защо слагате каруцата пред коня? /Каквито и вагони да купите няма смисъл от тях при положение , че няма какво да ги тегли/ 4.Кога ще се купят НОВИ локомотиви?
+1
 
 
Сетила се Мара....Вместо да се тупка в гърдите, по-добре г-н министъра да обясни защо цяло лято БДЖ ще е единствената железница в Европа без спални вагони. Щеше да е смешно, ако не е тъжно и виновни естествено няма. Аа, забравих, тройната коалиция.
Aнонимен
на 20.06.2012 г.
0
 
 
коСќ ще ги тегли тези вагони като няма локомотиви
+1
 
 
а защо турски. пак икономия за да има и в джоба. това е инфлацията купуваш и половината сума в джоба. интерестно как пазаряват втора употреба вагони и да ги представят като нови. каквото ни е правителството такава ни е и държавата. пази боже. всичкитетса мушенници и измимници хвърлящи пясък в очите на вярващите.
Aнонимен
на 20.06.2012 г.
0
 
 
Чужда пита , бащин помин. Тоз пък измислен министър довчера продаващ шевни машини. Тези герберасите са пълни профани във всяка сфера на икономиката. Вземи единия, блъсни другия
Aнонимен
на 20.06.2012 г.
+1
 
 
Пак хвалби и пи-ар на гърбавите.Тройната коалиция щото не купи нови вагони и мотриси.
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
Бюджет 2025
Влизането на България в Шенген
Почина Лиъм Пейн
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: