ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Над 250 проверки в търговската мрежа извърши КЗП в "Черния петък" | ||||||
| ||||||
"Случаите на нарушения не са много, но те отново показват, че не трябва да се предоверяваме на леко истеричните нотки, които се долавят в множеството анонси, реклами, покани към потребителите да се включат в тази кампания. Има достатъчно време, включително и преди Коледа и Нова година, за да преценят хората разумно и обективно доколко ще платят истински ниска цена за това, което ще отидат да си купят", отбеляза Маргаритов. Председателят на КЗП добави, че не е изключено и през тази година контролният орган да установи, че подобно на предходната някои търговци са вдигнали изкуствено цените непосредствено преди старта на кампанията и в петък обявяват примерно 30% намаление. "Потребителите трябва да знаят, че дори намалението да е реално, това не означава непременно, че цената ще е по-ниска, отколкото на друго място, където процентът отстъпка е по-малък или търговецът изобщо не се е включил в кампанията "Черен петък". Това е търговска политика на всеки отделен играч на пазара", обясни Маргаритов на въпроса на водещия Кирил Вълчев възможно ли е търговецът да вдигне цените за 30 дни и да спази изискванията на закона и после да върне редовните цени на стоките, като обяви намаление за "Черния петък". "Сърцевината на кампаниите за намаления въобще е, че хората не трябва да забравят, че те плащат цена, а не процент. Затова съветът е да съпоставят офертите именно от тази гледна точка", добави председателят на КЗП. Маргаритов бе категоричен, че масираните кампании за намаления и минималните наличности от рекламираните стоки представляват нелоялна търговска практика. "Има нюанс при поставянето на надпис "ограничени количества". От голямо значение е каква предварителна кампания е направена от страна на търговеца, за да привлече потребителите в своя магазин. Когато е разгърнал масирана кампания с брошури, анонси в електронни медии и тя е достигнала до десетки и стотици хиляди хора, а в търговския обект зареждането е да речем три шалчета, това очевидно ще е нелоялна търговска практика", коментира той. В "Седмицата" по "Дарик" Димитър Маргаритов припомни, че в кампании от типа на "Черния петък" търговците нямат право да ограничават което и да е право на потребителите по закон. Хората трябва да внимават да не бъдат подтикнати да си купят нещо излишно, включително в комплект с желана от тях стока, за да я получат на намалена цена. Не е разумно да се сключват и договори за услуги само заради възможността да си купим при по-изгодни условия нещо, към което те са "прикачени". За да не се окажем изненадани с допълнителни такси, е важно да проучим предварително условията, обърна внимание Маргаритов. "Винаги би било нарушение, ако търговците не дават информация. Хората трябва да са предварително информирани в какви допълнителни разходи биха влезли, ако решат да върнат стоката, да заплатят допълнително поради по-голямата натовареност на куриерите и пр. Могат да се правят такива модулации, но въпросът е да не са неизвестни за потребителите и да не им стават ясни чак, когато дойде някой и поиска от тях още 10-20 или повече лева за нещо, което не са заели", разясни председателят на КЗП. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 24.11.2018 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Няма да ни се размине, НИМХ потвърди официално прогнозата
10:42 / 27.11.2024
Нов коледен хит, но не е на Марая Кери
16:56 / 27.11.2024
Предстои промяна в големите търговски центрове
12:00 / 27.11.2024
Борисов: Утре ГЕРБ внася две питания до КС
11:05 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета