ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Налага ли се да сменяме маслото на колата, ако доливаме често? | ||||||
| ||||||
Моторното масло има свой собствен живот. За нормални условия на работа трябва да се смени приблизително след 15 хиляди километра. Средно това е около 250 часа работа на силовия агрегат при различни режими и натоварвания. По принцип това важи за извънградски режим на работа с рядко стоене в задръствания, информира AutoMedia. В градския цикъл обаче 15 хиляди километра не могат да се приравнят на 250 часа. Дългият престой в задръстванията води до повишено триене на повърхностите. Следователно за 15 хиляди километра може да имате 400 - 500 часа работа на мотора. Естествено, при такива натоварвания маслото не само се окислява, но и променя структурата си. Благодарение на почистващите си свойства то разтваря и почиства работните повърхности от нагар. Маслото събира частици от метални стружки и охлажда прегрятите части на двигателя. Освен това маслото взаимодейства с горещите картерни газове, които преминават през буталата в цилиндровия блок, пени се, превръща се в емулсия и се засмуква във всмукателния колектор чрез вентилацията. В резултат на това, след 7 хиляди километра интензивен пробег, то се замърсява, но замърсява и филтъра, който може да спре само големи фракции. Характеристиките на маслото са намалени. Поради честото прегряване сложната структура на химическите добавки губи стабилност и в маслото се образуват отлагания, което също влияе върху експлоатационните свойства. Маслото предпазва триещите се части по-лошо, провокирайки износване. По време на работа маслото се изпарява или се изхвърля през износени гумички на клапаните в изпускателната система. Особено силна консумация на масло се наблюдава при двигатели с турбокомпресор, които могат да поемат литър смазка за на 3 хиляди километра .Така шофьорите трябва да купуват масло за доливане. Добавянето на литър чисто масло към общата маса обаче не подобрява работата на системата за смазване. Маслото вече е толкова замърсено, че не може да възстанови свойствата си. Освен това филтърът остава замърсен, който поради високото съдържание на чужди частици вече не може да осигури бърза циркулация на течността. За да премахнете замърсяванията, утайките и други такива, е необходимо да смените филтъра и да източите цялото масло от картера. Само в този случай е възможно да почистите двигателя и дори тогава не напълно. Голямо количество старо масло остава в каналната система вътре в двигателя, провокирайки допълнително замърсяване на новото масло. По принцип постоянното доливане на масло не ви освобождава от задължителната смяна на определени километри. А колкото по-често се сменя маслото, толкова по-добре за двигателя. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Регистрираха земетресение в България
11:07 / 26.11.2024
Първата жена на Димо Алексиев го зарязала заради алкохола
11:40 / 25.11.2024
Шуробаджанащина в "Пееш или лъжеш", зрителите бесни
08:49 / 25.11.2024
Райна остава стара мома, гаджето я заряза заради лекарка
13:09 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: