Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Николай Неков: Един от митовете е, че за да стартираш бизнес, трябва да имаш голям капитал
Автор: Живко Кръстев 14:59 / 27.02.2024Коментари (0)1079
©
Всяко стартиране на бизнес е бягство срещу вятъра, срещу течението. Много е важно хората да валидират идеите си и да адаптират проектите си. Трябва да припознаем нашата визия и ценности с това, което искаме да постигнем. Това каза Николай Неков – основател на дигитална агенция ThinkFirst Digital и най-голямата платформа за къмпинг почивки karavani.bg, в предаването "Човекът на фокус“ на Радио "Фокус“.

Когато човек иска да стартира бизнес е много важно първо да "разнищи“ каква е мотивацията му – защо и какво точно иска да започне, и след това – как ще избере идеята. "Мотивацията е важна основа, която много хора пропускат понякога, т.е. да знаем защо тази ниша, защо този проблем, как ние сме свързани с него; този проблем свързан ли е с нас или с хората около нас, ние имаме ли този проблем; на кои хора искаме да помагаме – хората на нашата възраст, от нашия град, с нашите нива на доходи или имащи същите проблеми. Колкото повече е свързано с нашите принципи и цели, толкова по-голям шанс има всяка идея да удържи дори на най-силните ветрове“, обясни Николай Неков.

Някои идеи и решения имат нишова аудитория и понякога е предизвикателство да стигнем до правилните хора, подчерта предприемачът. "Маркетингът, който един стартъп трябва да прави, е напълно различен от това, което виждаме по медии, по билбордове. В началото ресурсите, които имаме, са почти нула и трябва по много интересен начин да оформим комуникацията си, което означава, че ние трябва много нишово да изберем аудиторията си. Ако целим обща аудитория, много често продуктите и идеите не си намират тяхната и просто спират, защото не са успели да я намерят“, поясни Неков.

Според него има много идеи, които могат да се тестват и валидират без финансиране. "Един от митовете е, че за да стартираш бизнес, трябва да имаш голям капитал. Със сигурност е полезно, със сигурност има и доста ниши, в които е задължително да имаш капитал и няма как да го направиш без, но има и много варианти, в които нещо може да се тества и с по-малък бюджет“, обясни Николай Неков.

През последните няколко години се променя начинът на финансиране на стартъпите, обясни той. "Фондовете са все по-взискателни, очакват доста по-голям напредък, приходи и печалба от компаниите, което създава предпоставки предприемачите често да бъдат поставяни в ситуация, в която трябва да направят малко повече стъпки преди да привлекат финансиране.“

Най-устойчивият начин за валидация е, когато се намерят клиенти. "Ако се намерят клиенти и компанията започне да има оборот, тогава по различен начин гледат и инвеститори, и банки, и всички възможни институции“, обясни Неков.

В бизнес стратегията си всеки предприемач трябва да вземе предвид времето, което е готов да инвестира в краткосрочен и в дългосрочен план. "Т.е. колко инвестира в следващия месец, два или три, за да валидира идеята. Съветът ми е колкото се може повече време на ежедневна база. 20 минути на ден могат да направят много повече чудеса от 2 часа на седмица. Всеки ден се създава инерция, която може да е много полезна на предприемача да се пребори с предизвикателствата. Трябва да си планираме времето, енергията и ресурсите, които искаме да вкараме – тези, които ни трябват, и тези, които вече имаме, за да можем да направим някакъв бизнес план“, обясни предприемачът.

Едно от най-големите предизвикателства при стартирането на бизнес според него е привличането на екип и партньори. "Синхронизирането на екипа е сериозно приключение. Колкото повече хора има в екипа, толкова по-трудно е да синхронизирате визията си дългосрочно. Затова понякога е по-добре да балансираме набавянето на нужните елементи, като изградим от една страна група от съветници или ментори, с които работим, които имат повече опит и желание да ни помогнат.“

От изключителна важност е да изградим и група от партньори, които могат да помогнат за развитието на компанията в началото. Те могат да са медийни, да е ноу-хау, може да са ресурси, от които имаме нужда, може да е достъп до аудитория. "Този вид партньори са много важни в началото и биха могли да ни спестят много от маркетинга, разхода и от лутането как да валидираме проекта“, подчерта Николай Неков.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
Бюджет 2025
Влизането на България в Шенген
Почина Лиъм Пейн
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: