Нов модел за административно обслужване ще улеснява бизнеса и гражданите | ||||||
| ||||||
Вместо традиционното предоставяне на различни самостоятелни услуги от различни институции, при услугите от типа "Епизоди от живота" и "Събития от бизнеса" те се групират от гледна точка нуждите и очакванията на потребителя (физическо или юридическо лице) за обезпечаване на обичайни и често срещани състояния и събития (раждане на дете, промяната в заетостта, заболяване, покупка на недвижим имот, стартиране на бизнес и др.). При този вид обслужване, с едно взаимодействие с институциите потребителят може да инициира две или повече отделни административни услуги. Така на практика ще бъде поставен край на посредническата роля на заявителите на услуги между отделните администрации, тъй като няма да им се налага да заявяват всяка услуга поотделно, а самите администрации ще са тези, които ще осигурят нужната вътрешна интеграция помежду си. Данните в момента сочат, че при 63% от извършваните административни услуги от гражданите и бизнеса масово се изисква да предоставят информация, която вече е налична в различните държавни служби и администрации. Новите услуги на практика ще спестят време на всеки, който има нужда да получи документ или удостоверение по различен бизнес или личен повод. Проект "Трансформация на модела на административно обслужване", който се изпълнява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", има за цел подобряване на организацията и поддържане на регистрите в държавната администрация като се унифицира предоставянето на най-често използваните вътрешно-административни услуги от повече от 60 основни регистъра. |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg