През април месец миналата година Борислав получил фактура на два номера, с голяма сметка. Пуснал жалба в полицията, но резултат - никакъв. От мобилния оператор се отнесли изключително грубо. Не са били спрени и картите, върнат е отговор с благодарност към Борислав, че е техен абонат.
"Аз си направих собствено разследване и разбрах откъде са купени картите и къде са направени регистрации. Интересното е, че аз съм бил абонат на този оператор и проблемите с въпросните карти започнаха, когато прекратих договора си с тях. Единствените хора, които се държаха нормално, бяха полицаите от Пловдив. Там бях призован като престъпник", разказа още журналистът.
Главен инспектор Благородна Макева, юрист от Криминална полиция, заяви, че звучи нереалистично да има ограничение в броя на картите, на които един абонат да има право.
"Гражданите трябва да са по-бдителни към личните си данни. Проблемът е много сериозен, защото може не просто да бъде натрупана сметка. Много често хората се отнасят невнимателно към сметките, които получават от различни компании. Решение на проблема се търси", твърди Макева.
Венета Шопова, шеф на комисията за личните данни смята, че е възможно е да има лимит на броя карти. "На всеки сто жалби 20 са срещу тези администратори на лични данни. Имаме случай, в който дори на лицето, което не е знаело за регистрираните на негово име карти, е бил извършен обиск", разказа тя.
Шефът на комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков твърди, че "намира цаката на всеки регламент". Той вижда решение на проблема в това да се купува решение карта, тя да бъде за лично ползване. Ако абонатът е физическо лице, при три оператора, да може да има три карти - такава промяна ще бъде предложена. Когато става дума за фирма, идеята е да се купят толкова карти, колкото служители има.
Анастас Анастасов, председател на комисията по вътрешен ред и сигурност, отбеляза, че основният проблем е липсата на контрол, в случая при мобилните оператори. НС няма инструментариум, по който да извърши проверка по случая, каза той.