ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Обратното наставничество – вие учите шефа си как да работи | ||||||
| ||||||
При обратното наставничество вие сте менторът със специфичен опит, за който вашият шеф иска да знае, и двамата работите заедно, за да излезете с нови идеи, за да направите вашата организация по-добро място за работа. Като наставник можете да споделите своя опит с някой, който е нетърпелив да изслуша, да обсъди нови идеи и да изгради ценни работни отношения с вас. Откъде идва терминът обратното наставничество? Обратното наставничество не е нещо ново. Загрижен от бързите темпове на технологичните промени, през 1999 г. главният изпълнителен директор на General Electric Джак Уелч съчетава около 500 старши и младши служители. Той смята, че "всеки в организацията носи нещо на масата". Амбицията на Уелч беше младшият персонал да споделя своя опит с висшия персонал, което е важно да надхвърли използването на технологията (която вероятно ще продължи да се променя), което подтиква висшите ръководители да преосмислят ролята на технологията като възможност да бъдат конкурентоспособни в бързо променяща се бизнес среда. Други добре известни организации като Unilever, Deloitte, Procter & Gamble, Target, Cisco, UnitedHealthcare, General Motors и Fidelity са инициирали програми за обратно наставничество, пише money.bg. Те са активирали споделеното обучение между служители с различен опит, опит и роли, за да направят своите организации по-желано място за работа. И тъй като поколенията на бейби бумърите, Gen X, милениалите и Gen Z работят рамо до рамо, може да има пропуски в стиловете на комуникация, очакванията за работа и използването на технологиите. Често програмите за обратно наставничество се основават на ценностите на разнообразието и включването, за да се създаде работно място, където обменът на мнения се извършва в безопасна среда. Това може да помогне за преодоляване на тези пропуски, като подчертава необходимостта висшите ръководители да преосмислят организационната култура и непрекъснато да преосмислят бъдещето на работата. Защо има значение? Досега обратното наставничество се използва широко в частния сектор. Въпреки че е бил използван в компании, той също така представлява трансформираща възможност за организациите на висшето образование и публичния сектор да преосмислят традиционните представи за наставничество, за да насърчат по-приобщаващи и разнообразни работни места. Ирландската активистка за приобщаване на хората с увреждания Каролайн Кейси е водещ автор в цитиран от местната RTE доклад за начина, по който мислим за наставничеството. Тя стартира нова инициатива, наречена Generation Valuable на Световния икономически форум през 2022 г. Схемата набира 500 души с увреждания, за да обучават изпълнителни директори и бизнес лидери в техните организации как да направят своите компании по-приобщаващи, като същевременно създават лидери на утрешния ден, които декларират своето увреждане, вместо да го крият. Този подход признава, че експертизата и приносът към знанието не винаги са съобразени с възрастта или годините опит на служителя. Опитните и нововъзникващите лидери изпитват разлики в ценностните системи на поколенията. Тъй като хибридните работни места се превръщат в норма, е време да разгледаме възможностите, които тези пропуски предоставят и как нашите организации могат да насърчат по-силно чувство за учене между поколенията сред служителите. Докато обратното наставничество предоставя възможност на работодателите да се докоснат до нови перспективи и да научат за живия опит на своите служители, връзките между наставник и наставляван могат да се разпрострат отвъд работното място и отношенията между работодател и служител. Наскоро Metropolitan Police в Лондон ангажира три тийнейджърки от The Girls' Network да наставляват жени полицаи, за да им помогнат да изградят по-добри отношения с населението, което обслужват, и да придобият нови перспективи за криминалните и социални проблеми в тези общности. Предимства и предизвикателства Обратното наставничество насърчава споделянето на знания между по-неопитен персонал и висши ръководители и предизвиква йерархиите, създавайки място за иновации и по-динамична организационна култура. Ключът към предизвикателството на йерархиите чрез обратно наставничество е чрез насърчаване на мислене за растеж, основано на откритост и любопитство за учене. Нагласата за растеж е вярата, че човек може да се учи от грешките, да отразява своята практика и да бъде отворен за нови предизвикателства и идеи. Затвореното мислене, което е устойчиво на промяна, приема традиционни наставнически роли и има несъответстващи очаквания по време на обратния процес на наставничество, може да повлияе на качеството на взаимодействията между наставника и наставлявания. Успехът на обратната менторска връзка зависи от изграждането на взаимоотношения, основани на взаимно уважение и доверие, проправящи пътя за вдъхновение, иновации и творчество. Риск за менторите е синдромът на самозванеца - липсата на увереност да споделят идеите си, да водят дискусията и да дават обратна връзка на своите по-старши колеги. Въпреки че въздействието на инициативата за обратно наставничество отнема време, както менторите, така и техните наставлявани се възползват от взаимното обучение, споделянето на знания, сътрудничеството и подобрената комуникация, дори ако тези ползи понякога са трудни за измерване. Какво трябва да правим по отношение на обратното наставничество? Пилотната програма ENGAGE на UCC работи с 12 жени ментори и 12 наставлявани (старши ръководители) от четири организации, които са се ангажирали с обратно наставничество. Преди да започнат програмата, менторите разкриха опасения относно увереността да водят разговори със своите наставлявани. Те изтъкнаха тази инициатива като важна възможност за преодоляване на пропастта между старши служители и служители в началото на кариерата. Всички наставлявани гледат на програмата като на възможност за развиване на нови знания, които ще информират как работят с персонал в ранна кариера в бъдеще. Докато работим за създаването на по-справедливи организации, важно е да преосмислим как наставляваме другите. Трябва да проучим нови начини за подобряване на ученето и по-добра подкрепа на жените и слабо представените групи в тяхното кариерно израстване, помагайки за изграждането на разнообразни, иновативни екипи, готови да се справят с предстоящите предизвикателства. Програмите за обратно наставничество във вашата организация могат да подчертаят пропуските и неравенствата в уменията и знанията и тази уникална възможност дава на вас и вашия наставляван пространството да говорите за идеи и решения, които ще бъдат от полза за вас и хората, с които работите. Защо не заемете мястото си на масата и не бъдете шефът, когото работното ви място иска да чуе? |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Старобългарските думи, които използваме и до днес
14:05 / 25.12.2024
ПСС: В планините има опасност от лавини
10:10 / 24.12.2024
Коледа във Витлеем без туристи и светлини
10:46 / 24.12.2024
Известен адвокат: Ще го търсим Веселин Маринов
10:42 / 25.12.2024
Каръкът си тръгва от тези зодии, през 2025 идва златен период
19:23 / 25.12.2024
Русенци и пловдивчани плащат най-скъпо
08:53 / 25.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: