ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Обясниха защо нямаме читави пътища | ||||||
| ||||||
В периода 2019 г. - април 2021 година държавата е сключила договори за 31.4 млрд.лв., възложени от разпоредители с обществен ресурс. От посочената сума публичните предприятия са получили 19.299 милиарда лева , а разпоредителите с държавен бюджет - 12.111 млрд. лева. През обществени поръчки с повече от един участник са изхарчени 18. 976 млрд. лева.; през обществени поръчки с един участник - 3.997 млрд. лева, а без обществени поръчки /т нар. In- house/ - 8.438 млрд. лева. Харчим огромни средства без достатъчна прозрачност - тази информация до вчера я нямаше и Министерството на финансите, каза Асен Василев. До април 2021 г. Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/ възлага дейности четири пъти над одобрения бюджет. От 2019 година до април тази година АПИ е поела допълнително ангажименти за текущ ремонт и поддръжка над стойността на договорите за над 2.5 млрд. лева над бюджета, с който разполага, с обяснението че останалата част от парите ще се осигурят от пътните такси. За първите четири месеца на 2021 година АПИ има надвишение на годишния бюджет за текущ ремонт с 1.3 млрд. лева, информираха от МФ. В периода 2018 до 31 май 2021 г. реализирани приходи от 122 млн. лв. от пътни такси при планирани 1143 млн.лв., обявиха от финансовото министерство по време на дискусията. Това е причината да не можем да завършим нито една магистрала. По този модел не може да имаме читави пътища, въпреки заделения огромен ресурс за тях. През миналата година е била планирано през пътни такси АПИ да събере 450 млн. лева, а е събрала 77 млн. лева, добави министърът. Това не е липса на контрол, това е престъпление и е дълбоко неморално, както към изпълнителите на поръчките, така и към тези, които чакат обществен ресурс. Истината е че тази сметка трябва да я платим или да предоговаряме с някои от фирмите. За около 300 - 400 млн. лева вече сме поставени пред свършен факт и сметката ни е изпратена, каза финансовият министър. Това ниво на наглост и безотговорност може да се оправи само с правила и тежки наказания. "Тук една агенция /АПИ/ си възлага дейности с лежерно нареждане към Министерския съвет да намери отнякъде парите", каза Асен Василев. Разходът на държавата за периода 2018 - 2021 година по два договора за проектиране, изграждане и поддръжка на ТОЛ системата е 321 млн.лв. има приложения към анекс с изпълнителя, с които отпадат значими технически параметри от първоначалния договор без намаляване на стойността на договора., посочиха от финансовото министерство. Най-големите крайни изпълнители на договори с обществен ресурс в периода 2019 - април 2021 година са: Обединение Консорциум Аркад получил 2.587 млрд. лева; "Автомагистрала "Хемус" АД - 960 млн. лева; "ДЗЗД Джен Дуй ЖП Елин Пелин" - 599 млн. лева; Фарма Консорциум" - 595 млн.лева; "Твел АОА" - 428 млн. лева; "ЕС Билд" / през ДП "Пристанищна инфраструктура"/ - 393 млн. лева. |
Още по темата: | общо новини по темата: 2611 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/436 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: