ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Очаква се МОН да одобри наръчник за родители за обучение в електронна среда | ||||||
| ||||||
Ръководството за подпомагане на родителите е структурирано след преглед на подобни издания в други страни и на други континенти, обясни в предаването "Хоризонт до обед“ проф. д-р Галин Цоков, директор на Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти. Отделено е място на онлайн безопасността, защитата на личното пространство и етикета в мрежата като важен елемент от обучението в домашна среда. Засегнати са въпросите за взаимоотношенията между родители и деца, както и между родители и учители в рамките на дистанционното обучение. Към родителите се отправят конкретни препоръки според възрастта и етапа на обучение на техните деца – от детската градина до гимназиалната степен, уточни проф. Цоков. "Ние тръгнахме от едно доста сериозно емпирично изследване на проблемите, свързани с дистанционното обучение. То обхвана над 10 200 респондента, над 8 600 родителя, над 1 600 учителя. То даде интересни данни по отношение на основните проблеми и основните положителни страни. Около 69% от родителите активно се ангажират при подпомагане на обучението на децата си вкъщи. Горе-долу такъв е процентът в други изследвания, които определят семейната ангажираност и при традиционното обучение – 70% от родителите са ангажирани, около 30% от родителите са неангажирани достатъчно.“ Родителите отделят средно около 2 часа на ден, за да подпомагат децата си при тяхното обучение от разстояние. За началния етап на обучение това време е около 3 часа, а в гимназиалния етап рязко намалява, сочат данните. С дискретно наблюдение родителят трябва да следи дали детето спазва реда и графика на учебните занятия, е записано още в наръчника. "Родителите трябва много активно да контактуват с децата – сутрин, преди началото на учебните часове, да дискутират какво предстои, какви основни задачи има през съответния ден. Следобед, вечерта също да се дискутира какво има като резултати.“ Част от препоръките са насочени към родителите на деца със специални образователни потребности. |
Още по темата: | общо новини по темата: 11946 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/1991 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ергенка - бизнесменка с 6 фирми
16:12 / 20.11.2024
Интересно явление тази сутрин
10:43 / 20.11.2024
Изпращаме помощ на Газа
15:08 / 20.11.2024
Време е за нещо ново
09:50 / 21.11.2024
Напусна ни Мила Власковска
10:14 / 21.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: