ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Одит на ЕС: ОСП не е насочена към резултати | ||||||
| ||||||
Спасителен план: Таванът за млади фермери се вдига на 100 000 евро Документът посочва, че в докладите на Европейската комисия (ЕК) относно изпълнението на разходните програми на ЕС се разкриват разнородни резултати. Одиторите приветстват това, че докладването се подобрява и става по-балансирано, но те посочват и наличието на редица проблеми: качеството на оценките на изпълнението, извършвани от Комисията, все още варира за различните програми, а определянето на надеждни и целесъобразни показатели за изпълнение продължава да бъде предизвикателство. Одитният доклад разглежда дали Комисията разполага с надеждна процедура за изготвянето на годишни доклади с високо качество, във връзка с изпълнението на политиките и разходните програми на ЕС и дали те постигат своите цели по ефективен, ефикасен и икономически целесъобразен начин. Какво се проверява? През последните години докладване на Комисията за изпълнението на Общата селскостопанска политика (ОСП), а и не само, е променило своя формат от множество отделни доклади към единен по-съгласуван пакет от документи. Понастоящем в него са включени и раздели с оценки на изпълнението за отделните разходни програми, което представлява значително положително развитие. ЕСП обаче счита, че оценките на Комисията на високо ниво в нейния по-обобщен Годишен доклад за управлението и изпълнението (ГДУИ) изграждат прекомерно положителна представа в сравнение с по-подробно докладваните данни в програмните декларации. Въпреки това, въз основа на показателите за 2019 г., както и на скорошните оценки на Комисията и собствените одити на ЕСП, е направена проверка дали програмите във всички главни области на бюджета на ЕС са на път да изпълнят целите си. ОСП Според ЕСП, докладите на Комисията за 2019 г. относно изпълнението на ОСП изграждат прекомерно позитивна представа и не са насочени към резултатите. Основният недостатък е, че показателите за изпълнение за периода 2014-2020 г. не са основани на задълбочена интервенционна логика, по отношение на предоставянето на финансова подкрепа за ОСП. Например директните плащания за земеделските стопани са допринесли за намаляване на променливостта на доходите на стопаните, но нямат за цел да осигурят приемлив жизнен стандарт за тях. Освен това се констатира, че мерките по ОСП не допринасят особено за справяне с изменението на климата. Ето и няколко пример за прекалено оптимистичното отчитане на изпълнението в Годишния доклад за управлението и изпълнението на ЕК. Комисията заявява, че „над 85% от целите за справяне с климатичните промени в селскостопанския сектор вече са достигнати при управление на биоразнообразие, почви и води”. Тези цели обаче се отнасят се измерват по програмите на Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР). Това е Втори стълб на ОСП - Програмата за развитие на селските райони (ПРСР). А според ЕСП те не показват дали плащанията реално са имали ефект върху състоянието на поддържаните зони. Комисията твърди, че ЕЗФРСР „има важен принос за развитието на сектора. Например, широколентовият достъп в селските райони се е подобрил значително (59% от домакинствата вече имат онлайн свързаност през 2019 г.). От друга страна общите цели на ОСП и повечето специфични мерки и намерения на ОСП са изразени в Европейския фонд за гарантиране на земеделието (ЕФГЗ) или Първи стълб на ОСП - директни плащания. Тук обаче виждаме, че тези цели са изразени като желани тенденции, а не реално постигнати намерения. Природни ресурси: Разбивка на плащанията за 2014-2019 г. по текущия бюджет на ОСП Одиторите стигат до извода, че показателите за ефективност на ОСП не измерват ефективността на директните плащания. Проучване в подкрепа на оценката на жизнеспособното производство в хранително-вкусовата верига се опита да отговори на въпроса „предоставя ли се подкрепа по ОСП на тези, които имат най-голяма нужда от нея?“. Изследването констатира, че делът на фермите, които получават директни плащания и генерират доход на единица труд, по-висока от средната национална производителност на труда, е намаляла от 29% през 2013 г. до 26% през 2015 г. Проучването установява още, че 9% от малките ферми и повече от 30% от големите ферми са имали доход на единица труд над този показател. Концентрация на директните плащания през 2013 и 2015 г. Освен това директните плащания допринесоха за увеличение на рентите и наемането на земята в някои държави-членки през 2007 г. Оценителите препоръчват Комисията да изследва въздействието на директните плащания върху прекомерното повишение на рентите в различните страни и да вземе подходящи контрамерки. Следете темата и на cap4us.agri.bg |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Първата жена на Димо Алексиев го зарязала заради алкохола
11:40 / 25.11.2024
Регистрираха земетресение в България
11:07 / 26.11.2024
Шуробаджанащина в "Пееш или лъжеш", зрителите бесни
08:49 / 25.11.2024
Ген. Мутафчийски: Вие го заслужавате!
13:14 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: