ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
От началото на юли всички нови автомобили в ЕС имат ограничител на скоростта - как работи системата и ще можем ли да я изключваме | ||||||
| ||||||
Това е поредната стъпка от войната, която Европейската комисия води срещу злополуките по пътищата. За последното десетилетие списъкът със задължително оборудване за безопасност на колите в Европа набъбна внушително - а успоредно с това набъбнаха и цените на новите автомобили, пише automedia. Нека видим как точно работи най-новото попълнение в този списък (задължително само за новите автомобили оттук нататък, а не за вече движещите се по пътищата). Ограничител на скоростта: как действа Интелигентният ограничител на скоростта всъщност е познат на някои шофьори, защото в определени модели се вгражда от лятото на 2022 година - само че в пасивна форма. Тази система комбинира информацията, получена чрез камерата за разчитане на пътни знаци, обикновено разположени в най-високата част на предното стъкло, с данните за ограниченията на скоростта от навигационната карта. Благодарение на комбинацията от двете информации, системата може самостоятелно да установи кое ограничение на скоростта важи на пътя, и да предупреди за него шофьора. Може ли да ви забави против волята ви? Работата на ISA е описана в детайли в Регламент 2019/2144 на Европейския съюз, валиден за всички страни членки, включително и в България. Документът предвижда системата, след като установи какво е действащото ограничение за скоростта, да извести за това водача и да очаква то да бъде спазено незабавно. Ако водачът доброволно избере да надхвърли даденото ограничение или продължи да кара над него, системата има способността да се намеси - първо с предупредителен звук или с възможна вибрация на волана или седалката, и след това механично, задействайки спирачките. Това обаче не значи, че ставаме изцяло роби на електрониката в колите си. Регламентът позволява на шофьора да надделее над действието на системата, като натисне по-силно педала на газта. Можете ли да го изключите? Остава и възможността да деактивирате изцяло системата. При някои автомобили това става с дълго ровене из менютата на информационната система. Все повече марки обаче, като Renault например, поставят в колите си и т. нар. "бързи бутони" за едновременно изключване на всички досадни асистенти, когато не са ви нужни. И в двата случая, изключването е валидно само докато угасите двигателя. При всеки следващ старт по подразбиране електронните системи за безопасност са включени. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Преносимият климатик: "Модерна духалка" или алтернатива?
21:12 / 12.11.2024
Търсят заместник на Димо Алексиев, Ралица Паскалева под въпрос
14:33 / 13.11.2024
Любим сериал се завръща на екрана
17:53 / 13.11.2024
БМВ пламтя в квартал "Родина"
13:41 / 13.11.2024
Разплита се случаят с намерения труп на жена във врачанското село Добролево
15:49 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: