© | | Българското председателство на ЕС е национална кауза и важна тема за мен като министър. Това заяви министърът за българското председателство на ЕС Лиляна Павлова по bTV.Тя посочи, че в цялата си професионална кариера е работила с европейски проекти и координация на европейски фондове. "Европейската комуникация и координация е част от моята биография повече от 20 години. Това е нещото, с което съм се занимавала 20 години буквално", коментира Лиляна Павлова.
Попитана защо не е била избрана за министър на регионалното развитие, тя отговори: "Решението е на министър-председателя след преговорите с "Обединени патриоти", каза Павлова.
"Моят наследник в МРРБ е заместник-министърът, който работеше с мен като екип в двата мандата. Така че това също показва приемственост, спокойно продължение на започнатото от нас двамата като екип. Той е мой заместник именно с ресор устройство на територията, енергийна ефективност, инфраструктура - за мен е естествен преход", коментира тя.
По думите на Павлова председателството на Съвета на ЕС има две измерения. Тя посочи, че едното е защитаването на българските интереси, пречупени спрямо европейските, а другото е свързано с инфраструктурата.
"Темите, свързани с битовата инфраструктурна част на председателството, са няколко. Първото е ремонта на НДК. Това, което установих, поемайки ресора, е наистина много тежко закъснение", коментира Павлова. Според нея освен тежкото закъснение на ремонта допълнително са възникнали нови дейности.
Тя обясни, че ще обяви 10 обществени поръчки за българското председателство, свързани с трансфери, логистика, кетъринг.
По повод скандала с АМ "Марица" Лиляна Павлова коментира, че е човек, който може да носи отговорност за всички действия и решения. "Готова съм да нося, ако има такива нарушения", каза Павлова и допълни, че няма притеснения за това, което са реализирали като европейски проекти.
Павлова призна, че строителството на магистралата е закъснявало и е трябвало максимално бързо да се довърши. Павлова разказа, че първоначално италианска фирма изпълнител е поискала 71 млн. лв. за магистралата, но сумата се е видяла висока на екипа ѝ от МРРБ и затова са решили, че няма да сключат договор и ще обявят обществена поръчка. "Избрана е най-ниската цена 43 млн. лв.", допълни Павлова.
По повод спора за цената на нейните чанти Павлова заяви, че това е част от пропагандната машина на БСП, която е била активизирана срещу нея.
|