Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Полина Карастоянова: Липсата на бранд стратегия в туризма поставя България в незавидно положение
Автор: Екип Ruse24.bg 15:56 / 27.07.2023Коментари (0)451
© Личен архив
Необходими и незабиоколими са две реформи в българския туризъм, за да се повиши качеството на българския продукт, така, че да бъде страната ни по-конкурентна. Това заяви в аудиокаста на "Фокус" "Това е България" изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова. "Едната реформа е свързана с необходимостта от създаване на бранд стратегия за България, за да може тя да получи автентично, разпознаваемо представяне, модерно, такова, което говори еднозначно за страната, за мястото и за предлагането, което имаме. Отсъствието, липсата на бранд стратегия поставя България в незавидното положение да предлага от всичко и да не бъде разпознаваема с нищо. И говоря не за онова, с което ние се гордеем, защото то е безусловно и е факт – и природа, и култура, но тези дадености трябва да бъдат трансформирани в туристическа атракция", каза Карастоянова.

Тя обясни още, че с кампанията "Чудесата на България“ дълги години вече си партнират с "Европа ностра“ и с медии, като правят възможно българските институции, в лицето на Министерството на туризма и правителството, да идентифицират необходимостта от създаване на стратегия, която брандира България. В резултат на тази концепция в един период от време, от три до осем години и напред, да се изгражда и развива като бизнес планове и като модели за маркетинг и реклама тази концепция.

Втората реформа е отново законодателна, тя е свързана с необходимостта от изграждане на Destination Marketing организация.

"Единствената туристическа страна сме, в която към Министерството на туризма не съществува специализирана високопрофесионална структура, която се занимава с маркетинг и реклама. Поради това и резултатите, които ние виждаме, са повече от посредствени, когато говорим за представянето на България по света. 

Причините да коментираме проблемите в българския туризъм са много, но главната бих откроила, е липсата на държавна политика за развитието на туристическата индустрия в България. Това е очевидно от решенията, които се взимат на политическо ниво, две от които са ключови. Едното е свързано с избора, разбира се, на фигурата на министъра и другото се отнасят до бюджета за сектор "Туризъм“", посочи още Карастоянова.

Според нея, заявката и декларацията на подкрепящите правителството формации и конкретно на министър-председателя са били, че то ще бъде ярко експертно правителство, и бихме могли да очакваме във всеки сектор, във всеки ресор министърът да има сериозна професионална биография и експертиза.

"Това за сектор "Туризъм“ очевидно не е вярно. Избраният министър няма нито един ден, свързан с туризма професионално в предишното си битие, както и нито едно изказване, нито една позиция, нито една визия, която да е свързана с тази много сложна индустрия, която е и сред най-конкурентните на международните пазари. Т.е. очевидна е невъзможността да се провежда сериозна политика, реформи, енергичен мащаб на представяне на България от човек, който просто не познава тази специфична сфера на дейност. И второто, разбира се, обстоятелство е свързано с бюджета за туризъм. Той в момента е в процес на второ четене в Народното събрание. Ние виждаме не просто промяна в отношението, в политическата оценка на мястото и ролята на туризма за националната икономика, а даже бих казала, че наблюдаваме един регрес, едно намаляване на общия размер от средства за национална туристическа реклама. Това означава само едно – за това правителство туризмът и развитието на туристическата индустрия не просто са маловажни, те са незначителни. Бюджетът, с който разполагаме за национална реклама и маркетинг, е съизмерим например с бюджета на Френската гимназия или на всяка треторазрядна агенция или административна структура в страната. В нашите преки конкуренти можем да видим бюджети и осигуряване, което надхвърля стотици милиони долари или евро. Нещо повече – Плановете за възстановяване и устойчивост, които защитиха съседна Румъния, Гърция, Хърватска, да не говорим за Испания, Португалия, включват огромни ресурси, отново в размер на стотици милиони евро, които ще бъдат допълнително финансирани в туристическа инфраструктура и в конкурентоспособност до края на 2024 г. На този фон България е оставена абсолютно в дъното, в най-ниската точка на възможностите да се възстанови от КОВИД и да придобие инструменти за сериозно развитие", твърди още Карастоянова.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Поскъпване на хранителните продукти
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Протести в Сърбия
Природни стихии
Световна черна хроника
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: