© Ruse24.bg | | Данъчната тежест на автомобилите, които отговарят на европейския екологичен стандарт Евро 4, ще бъде намалена от 2012 година, съобщи вчера вицепремиерът Симеон Дянков, който участва в Европейската кръгла маса на индустриалците и представители на българското правителство. От три-четири месеца се прави анализ на възможностите за преференцията, с която ще бъдат поощрени притежателите на чисто нови и на употребявани автомобили, които имат високи екологични сертификати. Все още е рано обаче да се каже точният размер на налога и подробности по прилагането му, защото продължава работата по него, стана ясно още от изявлението на финансовия министър.Почти 75 на сто от автомобилите, които се внасят в България, са употребявани, а около 87 на сто от колите у нас са на повече от 10 години, обяви Александър Миланов, който представлява у нас един от най-големите немски автомобилостроители. Той препоръча да се въведе право на данъчен кредит за компаниите и по-ниски данъци за хората, които си купуват електрически коли. Европейската практика в това отношение е разнообразна и ние имаме от кого да се поучим. Във Франция, Португалия и Испания се дават 5000 евро субсидия на кола, а в Холандия, Италия и Дания собствениците са освободени от плащане за регистрация, екотакса и пътен данък. Според Миланов помощта за собствениците у нас не трябва да бъде еднократна, а за всички години, през които се ползва превозното средство.
България ще излезе от кризата, без да подписва споразумение с Международния валутен фонд и без да повишава данъците, увери министър Дянков представителите на най-големите европейски компании, които работят у нас. В момента страната ни е с най-ниска данъчна тежест за бизнеса и домакинствата в цяла Европа. С тази стабилна фискална политика той се надява да привлечем у нас още инвеститори. Вицепремиерът очаква тук да дойдат и някои от компаниите, които преди време са избрали нашите съседи Гърция и Румъния, но сега могат да разчитат у нас на стабилна фискална политика. Той увери представителите на бизнеса, че кабинетът ще продължи да инвестира в инфраструктура, която доскоро беше на ниско ниво и правеше страната ни непривлекателна. Съвместна група между министерството на околната среда и бизнеса ще работи по директивата с индустриалните емисии, обяви от своя страна министърът на околната среда Нона Караджова, която също участва в срещата.
Източник: в. "Монитор" |