ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Посочиха уравнение, което показва, че образованието е в центъра на нашето икономическо израстване | ||||||
| ||||||
По думите й промяната е новото нормално. "Промяната в културата е много трудно нещо, защото тя може да бъде и болезнена. Фундаменталният източник на съпротива спрямо промяната е страхът от неизвестното. Ако погледнем една класна стая от преди 100 години и една класна стая сега, промяната не е толкова съществена. Но ако погледнем една болница от преди 100 години и една болница сега, ще видим огромната промяна. Затова ние трябва да вървим в посока на променяне на пасивния модел на образование, с който сме свикнали - класната стая. И налагането на модел, който да позволява учениците да имат активната роля, в която учителят да бъде ментор и този, който води учениците към разрешаването на даден проблем. За да можем да развиваме критично мислене у децата, те да могат да работят в екип, да развиваме техните комуникационни умения, ние трябва сами да си задаваме посоката и да вървим в тази посока, в противен случай ще изостанем от състезанието", посочи Албена Спасова. Според нея нашите деца са изключително привилегировани днес, защото живеят в интересно време, могат с новите си електронни обувки да се движат из града със 70 км в час, могат да задават задачи на робота, който е вкъщи или в класната стая, да им намери рецепта за омлет, или за пица, или да им организира пътуване, или да управляват всички устройства в дома си през един пръстен. “Нашите деца не учат как да използват технологиите, те се раждат с тях, защото те са част от нашето ежедневие. Когато говорим за технологии в процеса на преподаване, това не означава, че ние изместваме традиционните методи на преподаване, а вкарваме технологиите, за да обогатят учебния процес. Ако изучаваме вулканите, ние можем през виртуалната реалност да влезем вътре в самия вулкан и да видим неговата структура. Или в парка да използват добавена реалност, за да изучават заобикалящите растения по интерактивен начин. Използват и игри, с които да работят в екипи и да натрупват знания и познания в определена област, но и да развиват и своята емоционална интелигентност за работа в екип и много други меки умения", коментира Албена Спасова. Тя обърна внимание, че технологиите във времето, в което живеем, постоянно се променят и влияят във всички сфери. "Нито един от нас не е подготвен за интензитета на трансформация. Но всички трябва да обединяваме усилия, за да можем чрез технологиите да решаваме големите предизвикателства пред които е изправено обществото ни - неграмотността, болестите, бедността. Не сме подготвени, но трябва да крачим в тази посока, да се променяме и обогатяваме с допълнителни познания, знания, за да сме адекватни на съвременната реалност", заключи Албена Спасова. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Беба от "Биг Брадър" - ромка?
14:56 / 07.11.2024
Експерт: Българинът е болен!
11:45 / 07.11.2024
Студ скова Русе
08:50 / 07.11.2024
Страхотна красавица е пленила сърцето на победител от "Игри на волята"
12:58 / 08.11.2024
Michelin затваря много фабрики
13:56 / 07.11.2024
Празник е!
08:35 / 07.11.2024
Издирват Ангел Ангелов от Памукчии
10:46 / 07.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: