© | | Правителството успя да ускори с няколко пъти усвояването на средства от еврофондовете. България стана член на европейското семейство, защото тук идеите и инициативите не остават само на хартия, а след това се изпълняват в реално време, в определени срокове и определен бюджет. Европа се гордее с това изключително постижение и поздравяваме правителството, както и всички хора, които отговаряха за този проект." Това заяви комисарят по регионална политика Йоханес Хаан след като пусна в експлоатация Лот 2 от автомагистрала "Тракия" заедно с президента Росен Плевнелиев и министър-председателя Бойко Борисов. На събитието присъстваха и министрите Лиляна Павлова, Ивайло Московски, Томислав Дончев и Мирослав Найденов.Изграждането на Лот 2 е на стойност 137 868 000 лв. Строежът на обекта започва през 2010 г., като са направени 700 000 кубически метра изкопни работи. Монтирани са 105 000 метра стоманени предпазни огради. Построени са общо 20 мостови съоръжения. Очаква се до 12 дни да бъде открит за движение и Лот 3 на магистралата - от гр. Нова Загора до гр. Ямбол.
"Изпълнява се заветната мечта на българите да имат добри пътища. Строителството на магистрали е национален приоритет", подчерта президентът и благодари на правителството, че полага усилия и постига видими резултати в реализацията на този приоритет. Г-н Плевнелиев припомни, че на обекта са работили почти 6000 души и това е най-големият инфраструктурен проект в последните години в България. "За по-малко от 3 години са построени 117 км., -това е доказателство за професионализма на българите и потенциала, с който разполага страната ни", категоричен е той. "В България разполагаме с едни от най-евтините, качествени и завършени в срок проекти в Европа. Правителството ни благодари за помощта в усвояването на средства от европейските фондове", заяви министър-председателят Борисов. "Чрез Оперативна програма "Транспорт" сме договорили 95 % от средствата и съответно - страната ни е усвоила над 30% от тях.", подчерта той. По думите му държавата усвоява милиарди евро благодарение на европейската солидарност. "Няма как числените стойности да се манипулират. Факт е, че преди нашият кабинет да управлява, в България не се усвояваха пари по европейски програми.", убеден е премиерът. "Нека има повече оптимизъм - така искам да изглежда страната ни. Строителството на магистралите ще донесе резултати през следващите години.", допълни още той. Г-н Борисов каза, че по-рано днес е направил инспекция на трасето от Нова Загора до Ямбол. По думите му, още днес е могъл да бъде пуснат в експлоатация и този участък, но се е наложило 17 километра да бъдат преасфалтирани, защото България е дала дума на Европа да строи качествено. "Това е първата магистрала от съвременната ни история, която откриваме с разрешителното за ползване, издадено 5 дни преди официалното откриване.", подчерта министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. "Преди една година тук имаше само блата, а днес - модерна магистрала.", допълня още тя. По думите на министър Павлова времето за пътуване от София до Бургас ще се намали средно с около 50 минути.
Дължината на трасето от Стара Загора до Нова Загора е 31.8 км. Участъкът се простира на територията на две области - Стара Загора и Сливен. По-късно през деня комисарят по регионална политика Йоханес Хаан, президентът Росен Плевнелиев, премиерът Бойко Борисов и министрите Ивайло Московски, Лиляна Павлова, Томислав Дончев и Мирослав Найденов присъстваха на официалното откриване на жп отсечката Крумово-Димитровград. "Българските инвеститори работят добре. Хората оценяват проектите на нашия кабинет.", убеден е министър-председателят. "Този обект е демонстрация на екипността на правителството и усилията, които полагаме. Това е ясен сигнал, че делата ни днес остават за поколения напред.", заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло московски. Обектът е част от проекта за реконструкция и електрификация на жп линията от Пловдив до турската и гръцката граници и оптимизацията й за скорост от 160 км/ч. Общата стойност на инвестициите е 160 млн. евро. Те са осигурени от предприсъединителната програма ИСПА и национално съфинансиране. Останалите отсечки по трасето се реализират по ОП "Транспорт". |