© | През последните 2 години България се e представила на 100 международни туристически изложения. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова в сутрешния блок на Радио Фокус, позовавайки се на Отчета за дейността на управляваното от нея министерство за периода 7 ноември 2014 г. - 7 ноември 2016 г. "Още с обособяването на самостоятелно Министерство на туризма едни от основните приоритети бе да се промени начинът, по който България се рекламира като туристическа дестинация", акцентира министър Ангелкова. В резултат на целенасочените действия на държавната институция за първи път маркетинговата стратегия на страната бе планирана и обсъждана с бранша половин година преди да бъде изпълнявана, стана ясно от нейните думи. "Благодарение на това през зимата вече се рекламира летният ни туристически продукт, а през лятото - зимният, така, както е във всички развити страни", допълни Николина Ангелкова. Наложена е и нова, уеднаквена визия на всички рекламни щандове, с които България се представя на специализираните форуми.
"През 2015 г. рекламата на България бе таргетирана и прецизирана, като бе заложено основните дейности да бъдат директните форми на реклама - партньорство с туроператори, онлайн маркетинг и участие на форуми и борси. Резултатите се налице през 2016 г. - България изпраща най-добрия летен сезон, а до края на годината очакваме да надхвърлим цифрата от 8 млн. чуждестранни туристи", каза още министърът на туризма. В отчета са публикувани и данните на Националния статистически институт, които показват, че само за периода април-септември страната е посрещнала над 5 млн. чуждестранни туристи, а за целия период до месец септември - близо 7 млн. чужденци.
В документа се посочва още, че по Eurosport, Euronews, DiscoveryChannel, National Geographic е реализирана мащабна рекламна кампания, а по CNN България е била представена като атрактивна туристическа дестинация. Отчита се и, че страната се позиционира като дестинация за по-висок клас туристи. Една от най-големите хотелски вериги в света Hyatt влиза в България с висококатегориен хотел, като е налице е интерес и от други големи брандове като FourSeasons, Jumeira и др. Преди по-малко от месец на посещение в страната ни за проучване възможностите за инвестиции бе и принцът на Саудитска Арабия Султан ал Сауд.
Освен увеличения брой чуждестранни и български туристи се отчитат и усилията за привличане на повече инвестиции в сектора. Министерството на туризма е разработило инвестиционна карта в областта на туризма. Целта е всички важни проекти в отрасъла да бъдат обединени, за да бъдат представяни на потенциални инвеститори.
За по-малко от 24 месеца са предприети и мерки за насърчаване на публично-частното партньорство в сектор туризъм. На тази основа бе разработен рекламен клип, в който някои от най-големите холивудски звезди споделят личните си впечатления от България. От документа става ясно, че са подписани и споразумения с международни компании, на основата на които в Япония и Саудитска Арабия действат информационни центрове на страната, за което държавата не плаща нищо.
В отчета се припомня още, че страната ни бе избрана за вицепрезидент на 21-вата Генерална асамблея на СОТ. Съвместно с Организацията се подготвя провеждането на Международен конгрес на световните цивилизации и модерния туризъм в София, за който са поканени министри на туризма от цял свят и водещи учени.
Резултат от политиката на министерството е, че Русе стана координационен център по проектите в туризма за всички 14 държави от Дунавския регион. В крайдунавския град се създаде българо-румънски Технически секретариат по приоритетна област 3 на Дунавската стратегия, която обхваща туризма и културата. Звеното подпомага и координира дейността в тази област за целия регион. Министерството продължава да работи и за развитие на трансграничното сътрудничество и създаване на общи туристически продукти. Създадена е двустранна работна група между България и Румъния. Подготвят се общи проекти с Хърватия, Сърбия, Турция, Гърция, се посочва в отчета.
Министерството на туризма успя да изпълни и една от заложените стратегически цели - да разработи нормативната рамка за функциониране на сектора. При създаването на Министерството на туризма нито една от наредбите към Закона за туризма не беше разписана. В отчета основен акцент се поставя върху факта, че към днешна дата всички подзаконови нормативни документи са приети или в процес на съгласуване. Сред тях са изключително важни документи за сектора като наредбата за категоризация на местата за настаняване и заведенията за хранене; наредбата за СПА центровете (въвеждаща за пръв път регламент в този подотрасъл); наредбата за безопасността на ски пистите и др.
"Бяха предприети мерки за справяне със сивата икономика в сектора чрез въвеждане на система за ефективен контрол. Вече са факт промените в Закона за туризма, които регламентират функционирането на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), която ще позволи в реално време да се обменят данни по защитени канали между Министерството на туризма, НАП, МВР, общините и хотелските рецепции. Така, без да се нарушава личното пространство на хората, ще бъде изсветлен секторът, се подчертава в документа", отчита още Министерството на туризма. |