Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Проф. Семов: От българското училище излизат неграмотни социопати, чийто мироглед започва с "води ме в някоя квартална кръчма"
Автор: Екип Ruse24.bg 08:55 / 27.11.2023Коментари (2)600
©
Конституционният съдия и университетски преподавател проф. Атанас Семов. разсъждава върху проблемите в образование. С него той търси отговори на наболели въпроси от ресорния министър проф. Галин Цоков.

До Министъра на образованието и науката

Уважаеми г-н Министър,

В началото и на Вашия мандат преди три месеца отправих ясни послания за драматичните проблеми в българското образование. От тогава имахте множество заседания на Министерския съвет и множество интервюта. Не споменахте и дума за това, за което Ви бях призовал и за което говоря от две десетилетия...

Вместо това чухме да говорите за промени, като: "ще се намалят домашните“, "Под Игото“ ще се премести от 10-и в 9-и клас“, от програмите ще отпадне изучаването на понятието "сложна лихва“... Но констатацията си остава проста: в българското образование има огромен проблем! Или по-скоро България има огромен проблем с образованието!

Българският народ е народ с изключителни качества и не заслужава продължаващата съсипия на българското училище. Доказателствата са много - от все по-конфузните ни резултати в Програмата за международно оценяване на учениците "Пиза“ до драматичното ни изоставане в почти всякакви престижни класации.

Все още имаме прекрасни деца, които с изключителните си лични качества и с усърдна извънкласна (!) работа на своите учители все още побеждават целия свят на олимпиадите по природни науки.

Но от днешното българско училище излизат и недопустимо много неграмотни социопати, чийто мироглед започва с "води ме в някоя квартална кръчма“. Изначално съсипани млади хора, които:

- трудно съставят цели изречения и не могат да пишат без емотикони;

- пушат и пият, защото алкохол и цигари се продават свободно навсякъде около училищата;

- взимат наркотици, защото наркотиците са им под ръка навсякъде, включително в сградата на училището!;

- се бият и се снимат, защото от години отвсякъде им се налага, че мускулът и силиконът са ВИП.

Да, не всички деца са такива! Но много, абсурдно много и все повече!

А българското министерство на образованието продължава и да нарушава Закона за предучилищното и училищното образование. В неговия чл. 5, ал. 1 са закрепени основните цели на предучилищното и училищното образование, сред които на второ място "съхраняване и утвърждаване на българската национална идентичност и българското национално самосъзнание“. Тази законова повеля не е изпълнена в нито една одобрена от МОН учебна програма и в нито един одобрен от МОН учебник!



Изучаването на българската история в българското училище е направено така, че накрая детето да не знае нищо... Няколко министри поред обещаваха преработване на учебните програми. През април се проведе и национална кръгла маса по проблемите на патриотичното образование. И нищо!

Учебните програми остават пагубно лоши - и съответно лоши са написаните по тях учебници: пълни с излишна информация, която убива устойчивото знание, а значимите събития и личности са представени кратко и крайно бездушно.

В резултат на това повечето ученици не знаят дори кога "се е сбъднал Златният век“ (цитирам един учебник!)... За "положението на българите под османска власт“ учат, че "българите били в неравностойно положение, защото не можели да се обличат с красиви дрехи, да строят големи къщи и високи църкви“ (пак цитат от одобрен от МОН учебник!).

Християните "преминавали към исляма“. За Бенковски в 7 (!) реда четат, че "повел чета (дори не се споменава "Хвърковата“), с която обикалял страната“ - като с туристическа агенция... А Апостолът - той "се борил срещу законната власт“ и накрая "бил заловен и обесен край София“, като обикновен престъпник...

Затова си позволих да напиша, че българските учебници са подложени на Баташко клане (самото то също не се изучава). В нито една учебна програма - от 1-ви до 12-и клас! - не се споменават нито веднъж думите "Родина“ и "Отечество“. Дори в учебната програма по "Родинознание“! Няма израз "историческа памет“ - в нито една учебна програма.

Учебниците, написани по тези учебни програми, са пълни с... празноти. В тях "глухо и страшно дрънчат окови“ - за да се окаже, че "тоз, който падне в бой за
Атанас Семов
свобода“, там си остава - където е паднал. В учебниците място за него няма, нашите учебници са истинска "епопея на забравените“...


След като подхванах инициативата "Да върнем България в Българското училище“ ми писаха или ми се обадиха много учители, от цялата страна. И, без да се познават помежду, си ми разказаха горе-долу една и съща история: по семинари - "методологични“, за подготовка на учебната година - ги инструктират да не говорят за робството, да не наблягат на въстанията, на кланетата, на бунтовете, да не говорят за еничарството, за да не се, цитирам!, "насажда омраза“...

И това не е нито от вчера, нито само по един учебен предмет! Това е прокарвана от поне 2 десетилетия отродителна политика. В нито един български учебник няма да намерим дори съдбовното послание на Ботев (от писмо до Иван Драсов): "От всички добродетели на света най-първа добродетел остава любовта към Отечеството!“...

Затова Ви призовавам, г-н министър на образованието, незабавно да оповестите:

Ще се предприемат ли мерки, кога и какви, за спиране на обезбългаряването на българското образование и изпълнение на изискването на закона - специално по предмети като "История“, "Български език и литература“ и "География“?

Ще се предприемат ли мерки, кога и какви, за значително ограничаване на продажбите на алкохол и цигари на ученици?

Ще се предприемат ли мерки, кога и какви, за ликвидиране на разпространението на наркотици сред учениците?

Призовавам всички българи, които споделят този призив, да изразят подкрепа - очевидно е необходима принуда за връщане на българската историческа памет в българското училище!

И не, не е вярно - и не може да бъде! - че българските учители са против променяне (и всъщност очовечаване) на учебните програми, защото това "щяло да им отвори нова работа“ или "да им усложни живота“...

Българският учител е пръв апостол на българския просветен патриотизъм и не разсъждава така! Той все още поддържа огънчето на националната свяст - въпреки министерството на образованието...

Чл.-кор. проф. д. ю. н. Атанас Семов






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+4
 
 
Нещата ще се оправят когато на децата им се втълпи, че имат задължения, а не само права. Да има строги санкции и за тях и за родителите, оценка за поведение, изключване и всичко. Не може за всяко нещо да се обвиняват учителите, а "безценните" деца да ти наглеят в лицето и да мислят, че могат да правят каквото си искат и ще им се размине.
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: