ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Проучване: Близо 60% от българите печелят толкова, колкото да си покрият разходите | ||||||
| ||||||
България е от ключовите локации в доклада. В българското проучване взимат участие 1000 анкетирани – 52% мъже и 48% жени, отговаряйки на 27 въпроса. Както в България, така и по света тенденцията е една и съща – все повече потребители откриват позитивните страни на дигиталните разплащания най – вече заради удобството, което предоставят те. Докладът на Paysafe, цитиран от businessnovinite.bg, показва нарастващата популярност на иновативните технологии, свързани с плащанията, като преносими устройства и изкуствения интелект. Почти една трета от потребителите (32%) вече използват преносими устройства, като смарт часовници, за да извършват плащания, а сред най-младите (Gen Z) това е предпочитан метод – 11% от тях плащат чрез преносимо устройство. Социалните мрежи също се утвърждават като място за покупки. 38% от потребителите купуват чрез платформи като Instagram, TikTok и Facebook няколко пъти годишно, а този процент е особено висок в Латинска Америка (48%). Разнообразие Потребителите търсят разнообразие в методите на плащане, докато пазаруват онлайн. В България дебитните карти остават водещ метод за тази година в сравнение с 2023г. 73% от българските потребители потребителите използват този метод по-често от преди. Сигурност Особено важна в случая е сигурността. 17% от българите са се отказали от продуктите в пазарската си количка, ако личните им данни не са в безопасност. "Сигурността стимулира решението за покупка онлайн“, споделя Джакомо Остин, вторият генерален директор на Paysafe Bulgaria, на представянето на проучването. Той разказа, че българите са по-склонни да плащат чрез сертифицирани платформи, в които са сигурни. За пример даде PayPal, които са сертифицирана онлайн платежна система. Той наблегна на това, че в една страна винаги ще има хора, които имат различни предпочитания за плащане, но дигиталните портфейли набират популярност. Съществува потенциал AI да подобри сигурността и персонализацията на плащанията, но голяма част от потребителите остават скептични към използването му. По-старите поколения особено се тревожат от участието на AI в плащанията, като 33% от хората над 60 години се чувстват неудобно от идеята. Като в България тези данни са съответно 21% са "за“, а 26% против. Инфлацията води до промяна в приоритетите на разходите 39% от българите успяват да спестят по-малко от 6% от доходите си всеки месец, а 15% не успяват изобщо. Тези данни са най-ниските за Европа. Българите основно харчат парите си за храна. Увеличени са и разходите за комунални услуги и наем, като 66% от анкетираните споделят, че харчат повече за хранителни продукти, докато 57% съобщават за увеличение на сметките за електричество и вода. 58% печелят толкова, колкото да покриват разходите си, много от анкетираните споделят, че живеят от заплата до заплата. Иван Петров, генерален мениджър на офиса на Paysafe в страната сподели, че инфлацията се е отразила на спестяването: "Растящите цени на стоки и услуги всъщност водят до намалена способност на потребителите да спестяват, въпреки това има доста положителен сантимент.“ Въпреки високите разходи, потребителите не само се адаптират към новата икономическа реалност, но и търсят начини да подобрят своето финансово състояние. 51% от българите очакват повишаване на приходите си с около 10% в следващите 5-10 години. Това особено важи за младите поколения – 78% от представителите на Gen Z (поколението, родено между 1997 и 2012 г.) вярват, че ще постигнат финансова стабилност в ранна възраст. Кешът не си отива Въпреки дигитализацията, значителен процент от потребителите не са готови да се разделят с кеша. 63% от анкетираните се тревожат от перспективата за безкасово общество, а 44% от тях искат да имат възможността да плащат в брой дори за онлайн покупки. Бъдещето на плащанията Проучването ясно показва, че потребителите искат разнообразие и сигурност в начините на плащане. Докато традиционните методи за плащане остават популярни, новите технологии като дигиталните портфейли и изкуственият интелект започват да играят важна роля в оформянето на бъдещето на финансовите транзакции. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 27.09.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драматичен финал в "Черешката на тортата"
11:30 / 21.12.2024
Миро: Браво, Геро!
16:01 / 20.12.2024
Отново: Огромно задръстване на АМ "Тракия"
15:53 / 22.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета