ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Психологът Елеонора Гачева: Платена версия на Фейсбук не би отказала хората да го ползват | ||||||
| ||||||
"Склонен ли е българинът да си плати за онлайн съдържание с по-малко реклами – и да, и не. Всяко нещо, което е валидно за мен, не е валидно за всеки друг. Аз лично съм склонна да платя за такава услуга и смятам, че, без да се правят обобщения, българското общество би плащало за такъв тип услуга“, поясни психологът. По думите й, това е така, защото хората не желаят вниманието им онлайн да бъде "отвличано“ от последната активност на някой друг потребител, например. Те искат да намерят конкретна обща информация – за политика, мода, култура и другото се превръща вече в излишно за тях съдържание, смята Гачева. "И в двата случая плащаш за ползването на социалните мрежи – ако искаш да не получаваш реклами и Фейсбук даде възможността за такава платена версия без тях, плащаш. Ако обаче не си склонен да дадеш пари за такава "чиста от реклами версия“, ти отново плащаш под някаква форма употребата на социална мрежа, защото пазаруваш през нея. И двете сметки плаща потребителят“, очерта голямата картина по темата психологът. Важно е сами да си поставяме граници относно времето, което прекарваме в социалните мрежи. Алгоритмите на Фейсбук и Инстаграм позволяват таргетирането на персонализирана информация към всеки потребител съгласно интересите му. В този смисъл мрежите "ни познават“, категолична е Гачева. В социалните мрежи не търсенето определя предлагането, а нашите предпочитания са основен фактор в предлагането. Социалната мрежа ни носи утвърждаване - сърчицата и харесванията всъщност означават "Ставаш, важен си“, каза още психологът. "Живеем в заблудата, че имаме прекалено много информация, но получаваме тази, която търсим – все още не сме информирани за нещата, за които не знаем. За тях ние не търсим информация, от тях не се интересуваме“, заяви Гачева. Проблемът с употребата на социалните мрежи е когато тя е доминираща в ежедневието – когато отнема възможността ни да се занимаваме с други дейности. Прекомерното "скролване“ на Фейсбук и Инстаграм води до изнервеност, склонност към сравняване с другия, неспособност да се ангажираш с творческа дейност. "Ако изходим от потребността да бъдеш утвърден, харесан, одобрен, тя е в основата на потребителското поведение на купуващия човек. Ако в рекламите видиш диван и поискаш да го купиш, макар да нямаш нужда от него, истината е, че потребността си е да си починеш – не да си купиш материалната вещ. Тя е каприз, не потребност“, навлезе м дълбочина по въпроса с рекламите психологът. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Първата жена на Димо Алексиев го зарязала заради алкохола
11:40 / 25.11.2024
Шуробаджанащина в "Пееш или лъжеш", зрителите бесни
08:49 / 25.11.2024
Млада учителка показа брутално невежество в "Стани богат"
11:18 / 24.11.2024
Телевизионна легенда на БНТ е имала интимна афера с Гунди?
11:58 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: